Finally. Ett inlägg varsågoda.

Här kommer ett inlägg som är påbörjat tre gånger ;P En kort update från de senaste dagarna. Vi har haft ganska fullt upp med gäster nästan varenda dag. Men vi kan börja med midsommar då vi åkte ut till stugan.

Midsommar.

Vi sov över både på midsommarafton och midsommardagen. Vädret var toppen och vi åt god mat hela helgen. Det enda som inte var kul var myggen. Adam drabbades mest fastän vi försökte hålla undan alla fula flygfän. Jag tror att dem passade på under natten när vi sov. Som tur är verkar han inte så besvärad av betten fastän han har massor av dem både i ansiktet och på resten av kroppen. Själv har jag en hel del kliande myggbett, speciellt på benen och låren. Dem bet rätt igenom kläderna mygg-jäklarna! ;I

söndagen åkte vi hem. Städade lite och inväntade besök från Lille F med familj som kom och hälsade på oss här hemma för första gången. Vi pratade ikapp det som hänt sen senast. Nu är ju båda grabbarna 1-åringar så det är såklart mycket som händer hela tiden. Adams 1-års uppdatering kommer så fort jag har tid!

I måndags var det dags för jobb för min del. Men först ett tandläkarbesök. Jag klarade mig utan hål även denna gång. Skönt!

Grabbarna är duktiga på att roa sig när jag är borta och jobbar! Jag får en hel del sköna whats-appar! :D 
Här är en badbild från igårkväll då Adam satt och plaskade för fulla muggar. Lyxigt med så mycket skum, det ska va pappa till sånt!😀

Både igår och idag har vi haft kompisar på besök. I tisdags var det Krille och Jossan som var hemma en sväng från Sthlm. Idag kom fina Anneli och hälsade på.
Brukar bli en gång per halvår vi ses så det är alltid roligt när dem väl dyker upp🙂
Så nu har vi go´fikat tre dagar i rad och umgåtts. Börjar bli dags att röra på fläsket😉

Imorgon ska vi i alla fall fara på familjecentralen. Det är dags för Adams 1-års kontroll. Jag hoppas att jag kan följa med, har haft en fruktansvärd hosta ikväll. Det har kommit smygandes i flera dagar, jag vaknar utan röst på morgonen och sedan börjar det sticka i halsen lagomt tills jobbet drar igång. Skitjobbigt! Det måste ge med sig till helgen. Vill ju inte vara sjuk då vi ska på bröllop!
Förutom bröllop så har jag tagit på mig att jobba extra på söndag. Kändes bra med en extra dag innan jag går på semester!🙂
Då kan jag ta ledigt med gott samvete! Å sen kan det vara bra med en extra slant nu då vi ska köpa tapeter till Adams rum!🙂 Nicklas pappa hade tagit med sig två kataloger hem från jobbet som jag suttit och bläddrat i. Det finns så mycket fint!

Näe hörni. Nu ska jag hoppa isäng och förhoppningsvis inte hosta och kraxa så mycket. Jag låter som en gammal gumma som brassat på och rökt i 70 år!

Leave a Reply

