Förvirrad.

Uppe med tuppen sen en timme tillbaka.
Jag tror jag börjar bli senil. Eller så har jag fått en överladdning i hjärnkontoret.
Kommer inte ihåg mycket nu för tiden, kanske för att jag alltid är så hyperstressad när vi ska någonstans. Jag glömmer framme mat och fika, glömmer bort att ge katterna mat och vattna blommorna *stackare*
Glömmer bort både det ena och det andra och jag vet inte vem som lider mest av det, kanske jag själv? (För katterna går det egentligen ingen nöd på för dom har alltid torrfoder framme) Men det jag menar är att jag har så fullt upp med att hinna göra saker hela tiden att jag glömmer bort så mycket annat. Det räcker med ett litet “störmoment”, något som distraherar mig en hundradels sekund så jag redan glömt bort det jag hade tänkt göra sedan.. Att återberätta en rolig historia som någon just berättat är omöjligt. Jag kan aldrig citera någon rakt av. Inte kan jag komma ihåg namn på någon som just presenterat sig heller. Pinsamt.

Att kliva upp 6:30 för att man ska ha lite extra tid över fastän man egentligen kunnat kliva upp en timme eller kanske en och en halv timme senare är lite overkill. Men va fasen jag vet ju hur det är. Jag ska hinna duscha, göra mig i ordning, fika, göra i ordning lilleman, ge honom frukost, packa skötväskan och sånt vi kan tänkas behöva under dagen. Därför blir det oftast så att jag inte hinner med varken hårfix eller fika. Brukar slänga i mig snabbfrukost på stående fot. Har bara blivit så. Nicklas är väl inte den som har framförhålling alla gånger så han brukar hinna kliva upp och göra sig i ordning och sen äre dags att fara, för en kvart sedan😛

I ärlighetens namn var det rätt så länge sedan jag kunde sitta och dricka en kopp te och äta mackor i lugn och ro på morgonen och bara njuta av lugnet en stund.
Så jag antar att det var en rätt så bra idé att kliva upp alldeles för tidigt idag. Fastän jag är skittrött och hade glömt bort tiden för avfärd. Trots att jag frågat två gånger.
Bra jobbat Ida!😉

Näe, om jag skulle försöka få någon fart på grabbarna nu. Sjusovare det är vad dom är! Men mysigt ser det ut, ingen ser ut att sova lika gott som minstingen i familjen! ♥
(Bild tagen tidigare i år, får ej kopieras!)

Leave a Reply

