Lördag.

Godkväll!

Här kommer ett snabbt inlägg innan jag och Nicklas ska se ett avsnitt av vårt senaste kvällsfördriv, serien “Bordwalk Empire” som vi just börjat se första säsongen av.
Bra skit om ni frågar mig!😉

Bild från google





Idag har det inte hänt mycket alls. Vi hade en ganska fullspäckad dag igår istället med bland annat 80-års kalas så det var egentligen skönt att inte åka iväg nånstans idag.

Det enda jag tagit mig är lite matlagning, pajer.
En stor till mig och Nicklas och fyra mini-pajer till lilleman.
Jag utgick ifrån Nicklas mammas supergoda recept och sedan höftade jag lite och gjorde en egen variant till Adams pajer.

Ursprungsreceptet är egentligen en kycklingpaj som gjorts om till en vegetarisk variant som dagen till ära innehöll fajiita-kryddade qournbitar.
I Adams blev det två små pajer med paprikakryddade qournbitar och broccoli, och två små pajer med sojafärs och broccoli. Sedan blev det en typ av ostsås smaksatt med purjo, gräslök, vitlök och dragon. Supergott!

Adam åt till och med själv med sin gaffel som han just fått. Funkar skitbra!

Å just det, jag unnade mig ett glas vin till maten också! Så gott!

Vi har bestämt oss för att ta en stor-röjar dag här hemma nån dag när det passar med barnvakt. Det är mycket som inte hinns med nu och jag har så många projekt jag vill ta itu med. Men för det krävs en rejäl utrensning först. I alla rum! Vi har så många garderober som är fulla med..skräp så jag vet knappt vars man ska börja. Men jag tror att det löser sig bara man får tummen ur. Nicklas började ikväll på altanen och fixade till det riktigt fint ♥
Det bästa när man rensat är ju att man får fylla på med nytt😉
Så kanske bäst att börja i rätt ände då så vi kan åka till IKEA sen o tokhandel! ;D

Nu: Tv-dax!

Leave a Reply

