Måndag.

Så var det måndagkväll och första dagen på sista semesterveckan avklarad!

Dagen har varvats med vila och full fart.
Imorse blev det en powerwalk med Lotta i nästan två timmar. Jag var helt slut i benen då jag kom hem så det blev lunch på det som händige mannen slängde ihop och sedan gick både jag och lilleman och vilade, i två timmar. Hehe, värt att bränna ut sig så!😛

Vi hade egentligen planerat att åka hem till mina föräldrar för att inviga deras grillplats framåt kvällen men det mulnade på snabbt idag så bestämde vi oss för att skjuta på grillplanerna.
Istället blev jag peppad på att ta itu med bombnedslaget här hemma så jag skickade iväg grabbarna ut till stugan efter middagen och drog igång stereon på max.
Två timmar senare kände jag mig riktigt nöjd med att ha hunnit tvätta, dammsuga och dammtorka. Så skönt att få ha det lite fint emellanåt!🙂
När killarna kom hem igen så hade dem med sig både det ena och det andra. Två blöjpaket från svärfolkets tripp till Umeå. En stor påse med färska jordgubbar och det bästa av allt.. En stor go´macka som kockarna snickrat ihop ute i stugan. 

*Tack så mycket för allt gott!*

Efter att sista tvätten hängts upp och lilleman kvällat så bänkade vi oss framför tv:n med go’fika och sista avsnittet av “Boardwalk Empire” (första säsongen). Ännu en jättespännande serierstart avverkad. Undrar vad vi ska se härnäst?!🙂

Jag tände till och med ett ljus, det har verkligen börjat skymma ordentligt på kvällarna. Det har regnat lite till och från idag och ikväll och känns sådär lagomt höstigt ute.
Fastän det är strängt förbjudet att längta efter höstmys i slutet av juli så gör jag det ändå. Jag har nog gett upp hoppet om högsommarvärme. Den kommer nog inte hit upp till Lycksele i sommar. Så då kan jag lika gärna börja fantisera om mörka höstkvällar med tända ljus, filtar och gott té i tv-soffan!😉

Jag avslutar med att skicka en stor KRAM till min lillasyster som fyllt år idag! Presenter och uppvaktning kommer sedan! Puss Moa!

Leave a Reply

