Gott och Blandat.

I veckan har det utöver träningen inte blivit några större utsvävningar. Jag och Nicklas har sjunkit ihop i soffan vid 21-tiden på kvällarna och sett några avsnitt av “I en annan del av Köping” igen. Ingen kan väl motstå Linda Hammars charm, hon som alltid är så glad och skrattar så hjärtligt. Å kaffedrickaren Tobbe som svär som en borstbinde?! Snacka om charmiga och underbara människor :D  
Man blir bara så glad över att se detta program!

Bild från google.

Det har verkligen flytit på bra i veckan.
Grabbarna har tillbringat dagarna ute i stugan med Adams farmor och farfar.
Jag har haft sån tur att på kvällarna när jag kommit hem så har Nicklas fixat middagen färdig. Det har bara varit att slå sig ner vid bordet. Lyx.

Igårkväll drog jag och Adam iväg till min farmor och tiggde oss lite fika sådär på kvällskvisten. Nicklas stannade hemma och tog städningen! Det var hans tur den här gången och vi har båda kommit fram till att det funkar bättre om man får städa själv i lugn och ro. Dessutom är det perfekt med en liten utflykt på kvällen för då somnar lilleman utan problem sedan. Perfekt att slå två flugor i en smäll ju!

Kvällen spenderades ute i stugan. Vi blev bjudna på hämtpizza, det är ju trots allt fredag. Lilleman som fick sin mat (korvstroganoff och ris med broccoli) lite i förväg ville förstås smaka av pizzan också. Oj vad han mumsade i sig. Han har fått smaka lite tidigare och det var ju precis som med jordgubbar, ingen hejd alls om han får bestämma. Nu är det ju tur att pappa och mamma bestämmer. Vi är väldigt försiktiga med både salt och socker i hans mat i vanliga fall men så ibland så får han smaka våran mat också.

Morgondagen bjuder nog på lite gott och blandat. Jag och Emelie ska fara en sväng på stan och kolla tapeter. Jag följer med mest som smakråd, men tänkte även titta lite själv. Vi har inte hittat några än så det står som still på den fronten. Sedan vi gjorde om i datarummet/Adams rum har det inte känts lika nödvändigt heller. Tapeterna där kommer ju slitas hur som helst så kanske är det lika bra att han får välja tapeter själv om något år istället. För då kan han ju säga precis hur han vill ha det!🙂

Jag bakade en kladdkaka med dajm-kross till fikat imorgon. Hoppas den blev god! 

Tänkte åka iväg en sväng till lillebror också och kolla hur det går med inflyttningen.
Nu är alla syskon utflyttade snart. Imorgon går lasset för honom! Vi har redan tjuvkikat lite på lägenheten. Jättefin och STOR!

När jag flyttade hemifrån så blev det till en pytteliten 1:a på 26,5 kvadrat. Gissa om det var trångbott där! ;D

Nu blev det här inlägget ganska rörigt känner jag. Måste nog kvälla för nu är ögonlocken väldigt tunga!
Sov gott! Kram!

Leave a Reply

