Helgen.

Så hade ytterligare en vecka passerat och imorgon påbörjar jag sista arbetsveckan innan jag går på en veckas semester och sedan mammaledigt!🙂 Börjar faktiskt längta efter att få vara hemma med lilleman igen nu.

Under de senaste dagarna har han lärt sig att både klättra ner OCH klättra upp i både soffan i vardagsrummet och fotöljen som står ute på balkongen. Så nu blir det ännu mer fullt upp för pappa och mamma att hålla koll!😀
Det där med att gå själv har som stannat upp. Han kryper oftast eftersom det går bra mycket snabbare, men jag tror att det kommer släppa så småningom. Det är bara att träna och uppmuntra honom.

Vi har ju haft solskensväder hela veckan, otroligt varmt för att vara i mitten ja snart slutet av augusti. Så pass varmt att vi tagit premiärdopp i träsket i helgen.
Jag trodde faktiskt inte att jag skulle bada något i sommar men igår när vi åkte ut till stugan packade vi med badkläder så jag och Nicklas gick ner och badade när lilleman vilade en eftermiddagslur.

Enligt mig så var det ganska kallt, solen försvann i moln just när jag slängde mig i på badmadrassen. Nicklas tyckte det var skoj att tippa av mig så jag fick mig ett rejält dopp ganska omedelbart😉

Lilleman han fick det bäst. Farmor och farfar hade fyllt upp badpoolen med varmvatten så när han vaknade upp fick han plaska i den. Oj vad roligt det var!
Blev dock ett ganska snabbt bad för honom då knort o mygg upptäckte honom.

I övrigt så har vi inte gjort så mycket i helgen. Tog en fika på Stora Lilla Bageriet igår men jag blev så grymt besviken på mackan jag beställde som i vanliga fall brukar vara hur god som helst.
En toast med oliv- och fetaoströra som såg ut som hej-kom-och-hjälp-mig när den serverades. Själva toast-brödet såg ut att vara köpe-franska med kanterna kvar och så såg det ut som att brödet hade rivits(?) av på snedden istället för skuret med kniv. 
När vi hade ätit ungefär halva mackan (Nicklas tog en likadan) så såg vi att salladen som serverades till var angripen av små flugor. Den var för övrigt väldigt fattig med några ynkliga tomatbitar till.
Fy ändå. Egentligen skulle jag gått och klagat men jag orkade inte. Blir nog inga fler mackor för 79:- där inte.
Men Adam tyckte det var skoj att hänga på Cafe och spana på fikagäster🙂

Dagen har spenderats ute i stugan med Adams farmor och faster Nina o farbror Glenn. Vi fick jättegoda pannkakor till lunch med hemmagjord hjortron och blåbärssylt. Nommigt värre!
Ikväll väntar vi besök av Adams mormor och morfar och nu är det faktiskt matdags. Nicklas har slängt ihop stuvade mackisar och korv. Så gott!

Leave a Reply

