L som i Lön, Lördag och Ledig! :D

Godmorgon! 🙂

Lönen har rullat in på kontot och jag tjuvstartar min sista semestervecka idag🙂
Att lördagmorgonen började tidigt med väckning av en pigg kille 05:30 gör inte så mycket. Då jag gick på “semester” igår så hade det varit nice med liiite mer sovmorgon men vad gör man inte för världens finaste killar!? Pappan har verkligen förtjänat sovmorgon som han stått i och bullrat med lilleman dessa veckor då jag jobbat. Dom har knappt haft en lugn dag tror jag.  

Så imorse var det bara att kliva upp och göra i ordning en flaska välling. Sedan bäddade vi ner o i soffan och knäppte igång “Shaun the Sheep”.


 


 

 
 

Lilleman satt lugnt och tittade medan han drack sin “ne-ne” men efter det så var det full rulle. Jag hade bunkrat upp med leksaker i vardagsrummet så han skötte sig själv en stund medan jag slappade på soffan en stund. Skönt.


















Nu har vi hunnit med en gröttallrik också, ett bad står näst på tur. Lillemannen börjar se ut som en slagen kämpe här vid köksbordet. Det märks att han inte är van att kliva upp så här tidigt, han brukar ju sova till 8-9 i vanliga fall. Men nu är det ju mamma som är boss igen här hemma så då lär väl rutinerna återgå till det normala😛

Idag blir det en sväng på stan. Jag skulle vilja åka förbi på Secondhand-butiken och se om vi kan fynda något. Pappa och mamma hade spanat in en växa-säng till Adam förra veckan men då hade jag inte möjlighet att åka förbi där. Kanske finns den kvar än!🙂
Ikväll ska vi äta grillat i stugan med Nicklas familj.
Ett värdigt avslut på sommaren, right?!😀
Löven har gulnat massor bara den senaste veckan. Det finns ingen återvändo nu, fram med ljus,filtar och bunkra upp med te och serier, hell yeah! ;D

En skön lördagmorgon önskar jag er!
Kram



Leave a Reply

