Innedag med lite städ och rensning.

Ipod-dockan är igång i köket. Har lirat städ-musik hela morgonen! Grabbarna är uppe hos farfar som är hemma på lunch. Jag hade egentligen tänkt gå ner i källaren och börja avfrosta frysen och städa upp i förrådet men det blev en kort kaffepaus innan. Känner att jag måste sitta ner på rumpan en stund. Har rensat i köket nu på morgonen och slängt och sorterat i skafferiet. Fort var det gjort. Älskar när det är ordning och reda!

Nicklas håller på att flyttpacka lite smått så det har varit ganska rörigt här de senaste dagarna. Längtar nästan tills han kommit sig på plats och vi fått köra igång med den nya boende-situationen. Visst känns det fortfarande skitjobbigt att han ska vara borta på veckorna men jag börjar även känna ett lugn. Det kommer bli mer ordning och reda här hemma. Min ordning som jag vill ha det!

Jag blir så stressad av att ha det rörigt omkring mig, inge kul alls. I perioder så är jag helt manisk. Går och plockar saker hela tiden och kan inte alls slappna av. Eftersom jag är en humörmänniska med perioder när jag inte är den mest hurtiga och positiva sidan av mig själv så är jag jätteberoende av ha ordning och reda runt mig även om det inte är ordning i hjärnkontoret alla gånger😛

Idag fick jag en förj*vlig mensvärk som jag väntat på hur länge som helst. Jag trodde jag gjort bort den värsta PMS:en för en vecka sedan… tänkte att den hoppar nog den här gången. Men ju längre den dröjer desto värre tycks den bli när den väl bryter ut och som om det inte vore nog med värken. Min hy blir supermegakass. Små och stora finnar ploppar upp lite här och där i ansiktet. Speciellt längs med käklinjen och halsen.








Varför ska det vara så? Min kropp är helt fucked up ibland :/ Sånt här får mig deppig och när jag blir deppig… då måste jag ha ordning och reda!







Tur man är kvinna, annars vore man väl sängliggande så fort mensen kom farandes ;P Gnälla kan man ju göra ändå!
Ja, nu har jag ju fått klaga lite igen. Det känns redan mycket bättre! ;D

Vädret idag är för övrigt grått, trist och regn så det passar utmärkt med lite städ och rensning.
Nicklas har kört igång bakmaskinen i köket så om sisådär en halvtimme kan vi ta en fikapaus med nybakt bröd. Nom-nom!😀

Apropå det. Jag älskar att jag har en sån huslig man som fixar det mesta i bak- och matlagningsväg. Han har sjukt bra matlagnings-skills!😀 Sen att han står ut med mina humörsvängningar… Jag är alldeles för dålig på att säga hur BRA HAN ÄR!
Jag älskar honom så mycket och är så glad att jag har honom! Det är väl bara det att det är så självklart att jag glömmer bort att säga det högt ibland.
Snygg är han också!😀





Leave a Reply

