Öppna Förskolan idag.

Till skillnad från gårdagens segstart så blev det en flygande start imorse! Klockan 7 stod jag i duschen. Cirkus tio minuter senare flög jag skrikandes ut från toan då världens största spindel på nåt sätt hade lyckats gömma sig inne därinne. Den kom fram underifrån toaskåpet just när jag klev ut ur duschen. Jag vågar inte ens tänka på varifrån den kom. Måste ju ha följt med några kläder in..
Något chockartad start på morgonen får jag lov att säga. Jag lyckades i alla fall stänga in den i ett glas och när jag hade hunnit smälta chocken började jag försöka intala mig själv att “det här fixar jag” Med en hel bunt med papper och en hel skärbräda mellan glaset och handen gick jag försiktigt ut runt husknuten där jag satte ner allting på gräset. Lyfte försiktigt på glaset och spindeln kröp iväg. Han hade bråttom iväg och jag likaså. Dock är jag väldigt noga med att kolla att spindeln verkligen kryper iväg och inte hänger kvar med tråden, haha. Paranoid!? Jepp, that´s me! 
Grannen som rastade hunden måste trott jag var halvt galen när jag kom ut på bron med den där spindel-installationen😉

När hela spindel-incidenten var över vaknade Adam lagom till frukost. Vi käkade och gjorde oss i ordning för ÖF. Traskade iväg ner till familjecentralen strax efter 9 så när vi kom dit var det väldigt lugnt. Jag träffade en gammal klasskompis som var där med sitt yngsta barn. Kul! 
Adam var verkligen på G. Testade ALLA leksaker, han var inte så noga med att fråga om lov heller utan tjyvade av andra. Sedan fick han syn på barnmorskan som hade fikarast. Hon hade en banan! Oh no. Så fort han bara kunde gick han fram till henne och pekade på bananen och ville ha den. Men där fick det vara nog med tjyvandet!😛 Vi som just hade ätit innan vi for!  
Inte hade han tid att vara med på sångstunden heller. Måste försöka komma oss iväg dit ofta nu då vi har chansen. Han behöver träffa andra barn och lära sig att dela med sig, han är ju verkligen bortskämd med att ha full uppmärksamhet hela tiden också! Börjar bli dags med ett syskon kanske. Då borde ju det där reglera sig själv😛

Passade på att väga och mäta lillemannen. Han hade växt 3 cm på längden sen i juni så han är nu 78,5 cm lång och väger 9680 gram vilket är en ökning på 490 gr :) 

När klockan började närma sig 11 så bestämde vi oss för att gå hem, jag hade inte packat med någon lunch så det började bli dags för det. Gick förbi på ICA och handlade lite mer frukt och grönsaker.
Adam fick sin efterlängtade banan vid frukthörnan. Snabbt hade han slukat den, var alldeles sölig om jackan innan vi hade handlat färdigt. Typiskt!

Nu ska jag strax väcka lilleman. Jag har hunnit vila en stund jag också. Var så skönt att lägga sig efter lunchen och vila en timme. Jag har hunnit städa undan lite också så nu kan vi leka efter mellis.
Föresten så bakade jag bullar igår. Gjorde en variant med både chokladkräm och marsankräm som fyllning. Dom blev supergoda och säkert ganska onyttiga också. Hehe.





















Kvällsprommis igår!






















Leave a Reply

