Onsdag.

Oj oj, ibland är det extra skönt med en lugn stund på kvällen. Lite kvällsfika framför tv:n och så mysa in sig i en filt å bara vara. Jag är så himla glad att det funkar så bra än så länge att vara själv hemma med lilleman. Inte en enda kväll har det strulat med läggningen. Visst har det väl tagit lite tid vissa kvällar men inte så att det har känts jobbigt. Å det är bra! Vi har det bra jag och lillemannen!😀

Idag tog vi sovmorgon! Adam vaknade först 06:30 med då tyckte jag det var liite tidigt att kliva opp så då bäddade jag ner honom hos mig med en flaska välling. Somnade om gjorde vi båda två ända till 09:30!😀

Höststorm var det ute så vi höll oss inne hela förmiddagen.
Adam har gått åt och fram hela dagen. Han är så säker nu. Nästan springer fram.
Följde efter mig från rum till rum när jag dammsugade. Sedan lekte vi kurragömma så vi båda kiknade av skratt!
 
Medans grabben vilade på eftermiddagen hann jag slänga i två tvättar, gå ut med återvinningspåsen som var överfull. Jag passade på att kolla till landet på baksidan och trots att vi misskött både vattning och ogräsrensning (hur kan det inte finnas tid till att vattna och rensa ogräs?) hittade jag tre små jordgubbar till melliset.
´
Adam fick en fruktsallad när han vaknade, med både jordgubbar, banan, kiwi och några svarta vinbär! Själv kokade jag mig en kopp kaffe och tog en bulle. Smarrigt!


 
















Solen hade vid det laget bestämt sig för att titta fram så när vi hade fikat klädde vi på oss och gick en promenad ner på stan.
Köpte ett par handskar till Adam och nya kökshanddukar till mig själv på Åhléns.

På hemvägen gick vi förbi Djupskolavan och kikade på ankorna. Adam tultade på lite själv men han stannade titt som tätt för att plocka upp grus och stoppa in i munnen! Ibland hinner man inte riktigt vara med!
Såna gånger är det bra att ha en tutte man kan stoppa in i munnen istället!🙂


















När vi kom hem hade vi bestämt träff med Adams farmor så vi värmde upp rester från gårdagen till middag och sedan brummade vi iväg ut till stugan.
Svärmor har varit jätteförkyld i flera dagar men nu var hon äntligen på bättringsvägen så hon var så glad över att få träffa lilleman. Han visade hur grymt duktig han blivit på att gå. Det är så kul att se hur mycket som har hänt bara de senaste dagarna! Man blir så stolt!
Adams farfar som har varit borta och jagat älg kom hem ikväll så han fick även chansen att träffa honom en stund.
Bra uttröttningsteknik att åka bort en stund innan läggdags. Vi kom hem lite senare än läggningstid, så runt 20-tiden gick vi isäng. Det tog ändå en stund innan han somnade. Han var inte direkt pigg men han låg länge och bara tittade. Å så gör han en himla gullig grej när han börjar bli sådär “Kalle Anka-trött”. Han brukar sätta sig upp, böja sig framåt och snudda med sin näsa i min näsa. Mysgrabben!

Men nu sover han och jag har fått i mig kvällsfikat. Ska strax sätta igång ett avsnitt av Cold Feet. Missade kvällens avsnitt av Dallas men det var väl lika så bra. Har inte riktigt fastnat för den nya versionen.
Ikväll är det för övrigt en träningsfri kväll, har ju kört igång ett nytt 9-veckors program med Sports Active 2. Får se hur länge jag fixar det den här gången😛
Det är ett bra sätt att ta sig tid att träna då man inte kan fara iväg nånstans!

Å föresten… Nu är det bara 2 dagar kvar tills älskade fin-Nicklas kommer hem! Längtar tokmycket!🙂🙂🙂

Leave a Reply

