Efterlängtad.

Igår var det äntligen fredag! :) 
Dagen vi väntat på hela veckan flöt på ganska snabbt här hemma. Jag helgstädade lite och passade på att tvätta när Adam vilade. Hann även med träningen då, yeay!  

Nicklas som hade slutat 12 kom inte hem förrän klockan var 15. Som vanligt var det krångel med tåget så därför fick det bli en något försenad busstur istället. Ganska typiskt!

Det var ett väldigt efterlängtat återseende när en viss person plingade på dörren. Sonen som låg och sov vaknade snabbt till när han hörde pappas välbekanta stämma.
Tänk att man kan sakna någon så mycket bara efter en vecka?!
För att fira starten på helgen så blev det en god fredagsmiddag med pommes, quornfiléer och hemmagjord currysås. Till det blev det även sallad med grekisk dressing. Smarrigt!
Sedan blev det lek o bus med sonen fram till läggdags.

När Adam hade somnat för kvällen satte vi igång 4:e säsongen av Sons of Anarchy.
Såå spännande! Blev “bara” två avsnitt innan vi kvällade. Men ikväll blir det nog några till!😀

Adam vilar en stund nu före middagen eftersom han och jag varit ute på vift under dagen. Återkommer om det..
Vi vaknade ju rätt så tidigt imorse så när grabbarna käkade frukost passade jag på att springa på löpbandet nere i källaren. Vilodag..pöh vem behöver det!? ;P
Nu har jag bestämt mig för att hålla igång med träningen och det är bara för att jag känner att jag blir så himla pigg o uppåt av det. Det ger verkligen en bra start på dagen!
Det är bara synd att jag inte kan löpträna mer! Vill ju inte lämna Adam utan uppsikt när han sover och jag är hemma själv med honom så därför har jag tänkt att jag kan springa på helgerna då Nicklas är hemma och så kör jag på med mitt Sports Active-träningsprogram på veckorna.

Efter träningen imorse så käkade vi lunch hela familjen och eftersom Nicklas hade lite studier att ta itu med så tog jag med mig Adam i vagnen och gick till min farmor.
Vi hade med oss en present till henne. Nicklas hade köpt en vattenkokare till lägenheten i Umeå så jag passade på att beställa en med honom till farmor eftersom hennes gamla pajade för ett bra tag sen å sen var det ett bra pris på den nya. Hon blev jätteglad och vi hade sån tur att vi kom mitt i bakningen. Fick oss nygräddat stekpannebröd till fikat.
Adam åt en stor bit med smör och ost på och tjuvade han åt sig av min macka också ;)Sedan hade han det han gjorde hela tiden vi var där. Stökade och bökade med allt vad han kom åt🙂
Jag hade tagit med hans favoritleksaker, hinken och bollen. Men det var inte alls av intresse. Farmor hade en massa annat spännande som en stor låda till dammsugaren, tomma petflaskor.. Haha.


















 

 

 
 
Han var såå trött när vi traskade iväg hem. Därför får han vila en stund nu innan vi ska åka ut till stugan. Svärmor ska bjuda på tacos, det kan man ju absolut inte säga nej till!🙂


Älskar såna här sköna lördagar!




 

Leave a Reply

