Förra veckans vistelse i Umeå.

Slutet på förra veckan spenderades med Moa i Umeå. Jag och Adam hade det superbra hos älsklings Moan. Blev tre dagar med shopping, go’mat och kvalitétstid tillsammans.
Det måste vi verkligen göra oftare! Här kommer en liten resumé.

Onsdag:

På onsdagen blev Moa äntligen utskriven från sjukhuset! Jag packade bilen full (svårt att undvika med en liten som ska med) och så brummade vi ner till henne.
Det blev en stunds väntan på Östra stations parkering under tiden Moa jagade sjukintyget.
Nicklas som var i krokarna dök förbi med kaffe och chokladbollar. Lilleman fikade banan o kex. Gott med fika och kul att hinna ses en sväng.




































Efter att ha hämtat upp Moa på NUS så åkte vi och handlade lite på ICA Kvantum. Handlade ingredienser till en riktigt vardagslyxig pasta med vitlök och fejkon-bacon! En av mina favoriträtter.

Hos Moa var det rymligt, vi fick till och med ett eget rum!🙂 Adam hade gott om lekutrymme och var inte sen att utnyttja att man kunde springa runt, runt från kök, vardagsrum och hall😉
På kvällen kom Nicklas och hälsade på, vi mötte upp honom vid busshållplatsen.





























Blev sedan en tur till Media Markt där Moa köpte en elvisp. Vi skjutsade även tillbaka Nicklas och fick oss en titt i hans lägenhet. På kvällen slängde Moa ihop en härligt kladdig kladdkaka som vi åt framför tv:n.
Lilleman sov så gott första kvällen i den medhavda resesängen. Väckte mamma tidigt följande morgon och var på bästa humöret under hela vistelsen.

































Torsdag: Stora shoppardagen.

På torsdagen åkte vi in till stan där vi blev kvar heela långa dagen.
Jag provade kläder mest hela tiden och Moa var smakråd. Slutade med en helt ny garderob till mig själv plus nya kläder till lilleman. Har nu laddat med pyjamaser, långkalsonger, vantar och mössa inför hösten.
Vi drog en sväng till Strömpilen där jag passade på att utnyttja blöjkupongerna jag fått.
4 paket blöjor med 120:- rabatt. Inte illa!
Självklart blev det en tidig middag på Big Boy också!😉

Fredag:

I väntan på att Nicklas skulle sluta skolan så blev det en sväng in till centrum igen. Jag och Adam fördrev tiden på ett icke gratis sätt.. 
På Lekbiten hittade jag ett köksset i plast till Adam med en liten kastrull (med lock), muggar, bestick och tallrikar.

Han leker hela tiden med det nu! Måste bli en liten spis till honom inom en snar framtid. Jag kan nog inte hålla mig till jul, hihi.

Det var riktigt skitväder den här dagen, jag var dyblöt om skorna innan jag hämtat upp Nicklas. Han fick köra resten av kvällen. Blev lite skrämd av all trafik, det var typ korvstoppning hela vägen från centrum ut till stora korsningen vid trafikljusen och så fortsatte det i alla riktningar. Fick vänta superlänge innan vi ens tog oss iväg för att hämta Nicklas.
 
Han hade bestämt att vi skulle käka pizza innan vi åkte hemåt till Lse så han svängde förbi på Pizzeria Roberto (typ världens minsta pizzahak) och beställde två pizzor som vi tog med hem till honom. Min pizza var den godaste pizza jag ätit någonsin. Världens godaste pizzabotten. Jag vet inte rikigt hur jag ska beskriva den.. den var seg och smakade ljuvligt.
Vet ni vad det bästa är: det finns ett stort utbud av vegetariska pizzor och annat. Dom har till och med en veganpizza och alla möjliga sorters prisklasser. Sånt gillar jag!😀

Ganska sent på fredagkvällen hade vi packat ur bilen, lagt lilleman och knäppt igång ett avsnitt av Sons. Blev inte så mycket mer den av den fredagkvällen. Men skönt att vara hemma och ha Nicklas på plats igen.

Leave a Reply

