Lugnet har infunnit sig.

Yes! Adam somnade direkt efter vällingen tagit slut. Det händer inte ofta! Efter dagens fullspäckade schema är jag inte förvånad. Vi har haft både fikabesök och middagsgäster.

Först ut var Lotta och hennes mamma som dök upp efter 13. Adam fick två presenter av Lottas mamma, en fin sweatshirt-jacka som han kan växa i och så fick han ett jättefint knopp-pussel med frukter.
Vi fikade äpplepaj med vaniljsås och Adam åt fruktsallad med kiwi, banan och äpple. Väldigt smarrigt.

Sen var det full fart hela eftermiddagen. Som tur var så hade jag förberett middagen redan igårkväll så det var bara att tjoffa in quornlasagnen på värmning i ugnen och slänga ihop en sallad. Strax efter 16 kom pappa och mamma och en stund senare kom båda brorsorna. Vi åt middag och drack kaffe på det. Resterna av äpplepajen gick åt också!🙂
Efter att ha sagt hejdå till morfars o morbröderna gick jag och Adam en våning upp till farfars istället. Adam hann leka en stund innan läggdags och här sitter jag nu i soffan och pustar ut! Jag gillar såna här dagar, man blir trött på ett bra sätt.

Precis som igår då vi varit på Babycafé som för övrigt var väldigt trevligt.
Min lilleman är så stor nu, kan inte riktigt fatta det. Han lekte ganska länge med en liten tjej där, dom kom väldigt bra överens fastän hon var fyra månader yngre. Så kul att se att det funkar med andra barn.
På torsdagar är det tydligen babysång på Missionskyrkan. Jag funderar på om vi ska gå dit nästa vecka. Imorgon tror jag vi passar o tar en lugn dag. Vi är bortbjudna på middag på kvällen hemma hos Lotta o hennes mamma. Så nice!🙂

Nu ska jag bara slappa framför tvn. Har relativt bortstädat så jag tänker inte göra någon större ansträngning annat än att gå till köket och hämta något gott att tugga på😉

Quornlasagne och råkostsallad med grekisk dressing
 














Leave a Reply

