Chokladbollsbak.

Min söta, fina lilla buseman slocknade exakt samma stund som det slurpade tomt i vällingflaskan. High five!

Det har varit en hård dag idag. För både son och mor. Som jag skrev tidigare så har det även varit en prövningarnas dag. Vi har inte riktigt varit synkade, haha. Men det spelar ingen roll. Jag älskar min buseman, det finns ingen som han!

Planerna för dagen var ju egentligen att vi skulle gå ut, men regnet har piskat och öst ner hela dagen så vi fick helt enkelt hålla oss inne. Klockan 14 skulle vi få besök så vi startade dagen med lite chokladbollstillverkning. Busemannen fick hjälpa till att röra i skålen. Det gick bra en liten stund tills han kom på att han ville smaka. Först å främst så hade det varit smart om jag hade fördelat smeten och låtit honom röra om sedan för när han skulle smaka tog han en stor bit som bara innehöll smör. Sedan glömde han bort att han hade tutten i mun så han krockade förstås med smörklumpen halvvägs in i mun. Haha. Jag skyndade mig att ge honom en ny smakbit, självklart måste man få smaka på resultatet. Han tyckte det var helt okej, men det var inte lika gott som frukt (tur!) så det var inte direkt som att han suktade efter mer.
Rullandet fixade jag. Någon dag ska vi baka med trolldeg, då får han ju kladda på bäst han vill med degen!

















Leave a Reply

