Förskoleplats fixad.

Idag kom mejlet som jag väntat så länge på. Beskedet om Adam kommit sig in på någon förskola. Det har han, men inte på nåt av de alternativen som vi hade valt. Han står kvar i förflyttningskö på två av de sökta alternativen. Dock så tror jag inte det blir så tokigt, det ligger ganska nära å varför skulle man först inskola honom på ett ställe för att sedan rycka upp honom därifrån och börja om på ett nytt igen.. Det blir väl heltokigt?!
Trivs han där när han väl börjat så är det väl ingen större idé att flytta honom. Vi får helt enkelt se hur det utvecklar sig.

Det känns skönt att ha fått besked och samtidigt känner jag mig nästan gråtfärdig. Separationsångesten är ett faktum. Ska min lilla plutting snart börja förskola? Hur har tiden gått så fort? Först så har han fått klara sig utan pappa på veckorna och sen nu mamma också på dagarna..

Tydligen hade vi sökt från och med början av december men jag hade nog i åtanke att vi skulle börja inskolningen då. Det bästa vore att få göra bort den just innan jul och sedan köra igång ordentligt i januari! Jag ska prata med Nicklas ikväll och sedan får jag ringa dit imorgon och höra vad som gäller.

Tänk att det skulle kännas så här jobbigt!😦
Men det är ju egentligen inte så konstigt. Vi har ju i prinicp varit fastklistrade i varandra i 1 år och 4 mån + dom 9 månaderna han låg i min mage. Klart att det är jobbigt att tiderna ändras. Jag hoppas bara att allt går bra. Att han får många kompisar och att ingen är dum mot honom..

Blä!


Finaste lilla Adam, här var han verkligen en plutteman! ♥




Leave a Reply

