Jag är här.

Även om det är glest mellan uppdateringarna så är jag fortfarande kvar. Hux flux hade det gått mer än två veckor sedan sist!🙂 Dagarna går ju i ett och det har varit väldigt fullt upp den senaste tiden. Sanningen är den att jag har varit så trött att jag inte ens orkat starta datorn överhuvudtaget. Sånt där går  jui perioder och nu känner jag mig tack och lov lite piggare igen.

Förra veckan spenderade vi veckoslutet hos mina föräldrar. Min papi fyllde 50 i torsdags så det blev en riktig myshelg med alla syskon hemma! ♥ Vi stannade till på lördagkväll då även Nicklas hade anslutit sig. Är alltid så mysigt när hela familjen är samlad. Vi åt en massa gott och även farmor o mormor tittade förbi. Jättekul!

Första snön.
Natten mot tisdag förra veckan kom den första snön. Pappa var snäll och skiftade om till vinterdäck på måndagskvällen så jag hade ordentligt på bilen när det begav sig. Vi hade en fin fredag hemma hos pappa och mamma när solen sken och snön låg alldeles vit. Blev en massa bus ute för lilleman som åkte både bob och tefat. Jag och Moa gjorde en stor snöskulptur i form av ett fantasidjur. Sistnämnda fastnade tack o lov inte på kort, haha.






























Nu har dock snön hunnit töa bort här i stan. Fast myskänslan är kvar. Jag har hunnit baka saffransbullar idag (vanliga kanelbullar med saffran i smeten). Kunde inte låta bli, jag har ju hunnit tjuvstarta med julmusten också. Det är ju så himla gott!😀
Nu får jag hålla fingrarna i styr så inte julkrims-kramset åker fram än på ett tag!

Det är nog på tiden att jag gör en månadsuppdatering igen fastän jag som vanligt ligger efter, det är inte så lätt att hinna med nuförtiden med en liten kille som springer fram. Han har så bråttom lilla hjärtat, haha!

Nu är det tv-time med poppis! Måste passa på när lilleman för en gångs skull somnat före kl 20. Ikväll var han supertrött, sov inget idag då vi fick finbesök av Emelie!🙂

Ha det!




Leave a Reply

