Myshelg och nya sovrutiner på gång.

Efter en helmysig helg med god mat och dom bästa som sällskap så kan det inte bli annat än en bra start på denna vecka!

I fredags kom Nicklas hem tidigt. Vi hann med lite städning innan vi fick besök av min bror och hans tjej som vi bjöd på fika, sedan blev det lite mer städning, hämtpizza (supergod falafelpizza) och så bio. Filmen Skyfall var jättebra. Lite för långdragen för min smak (2 h 23 min), hade gärna fått vara lite mer actionspäckad i såna fall! Men helt okej. Å sen det bästa med Bond-filmerna är ju att man får höra soundtracket i början😉

På lördag vaknade jag och Adam lite tidigare. Nicklas fick sova en stund längre eftersom han hade varit uppe med en lilleman som inte ville sova. Vi gjorde i ordning frukost, goda baguetter med röra.

































Nommig start på lördagen! Adam fick sig ett bad efter frukosten.
Efter lunch bestämde vi oss för att åka och hälsa på några kompisar som håller på att bygga hus. Dom är snart färdiga å himmel vad fint det blir! Jag längtar till den dagen vi har ett eget hus!🙂

Igår så passade vi på att gå ut i det fina vädret. Hade varit rätt så kallt under natten men under dagen lyste solen och värmde så vi klädde på oss och Adam fick åka pulka. Han blev jättetaggad när jag hämtade upp pulkan ur förrådet. Satt i pulkan hela tiden medans vi klädde på oss🙂


































Vi gick en sväng till Dollarstore där vi köpte oss varsin dricka, festis till Adam. Sedan gick vi ut mot hawaii-udden där det finns ställen med sittplatser. Blev en liten dryckespaus där, Adam slurpade i sig hela sin festis nästan i ett svep, haha. Sa det sedvanliga “Ahhh” efter varje klunk!. Vi gick hem igen och jag hade bestämt med Lotta att vi också skulle ta en promenad så jag vände typ i dörren och sedan blev det en långpromenad på nästan två timmar till. Såå skönt!🙂


Jag har faktiskt börjat dagen idag med att flytta över Adams säng till hans rum, jag fick till och med styrhjälp av en ivrig liten man som tyckte det var skitkul att flytta runt saker. Nu står sängen alltså därinne. Skötbyrån fick byta plats och det blev ganska bra.
Hur vi ska lägga upp det till mitt-i-dagen-luren vet jag inte riktigt. Kanske mjukstarta och låta honom somna i dubbelsängen så kan jag säkert bära in honom till hans rum sedan..
Ikväll serveras vällingen i Adams säng. Vi ska försöka att varva ner lite en stund innan också så att han är precis lagom trött!🙂

Nu har vi ätit lunch och ska försöka ta oss ut, eventuellt blir det en stunds vila före! Vädret är kanon idag också, lite kyligt med några minusgrader men solen lyser lika starkt idag! Ha en skön måndag! Kram!





Leave a Reply

