För fem år sedan..

Lunchtime!

Det är ganska lyxigt att få äta resterna från söndagsmiddagen så här en vanlig måndagmorgon.

Igårkväll gjorde vi extra god middag då Nicklas och jag firade våran 5-års förlovningsdag. Kan inte fatta vars tiden tar vägen egentligen? Igår för 5 år sedan åkte jag och Nicklas iväg till Umeå i världens snökaos. Middag intogs på Eurasia där vi inväntade kvällens framträdande med Lars Winnerbäck. När vi gick och satte oss därinne så insåg vi att våra bordsgrannar en bit bort var just Lars Winnerbäck med crew. Coolt!
Det var en väldigt mysig kväll och själva konserten var hur bra som helst! Skulle gärna se Lars Winnerbäck igen. Det är ganska lustigt det där hur man kan ändras när man träffar någon speciell. Jag hade aldrig lyssnat på Lars Winnerbäck innan jag träffade Nicklas. Förmodligen så hade jag nog inte varit vegetarian idag heller. Jag hade nog inte haft två katter och absolut inte pratat katt-svengelska ;D

Jag älskar mitt liv med Nicklas. Visst är det väl som för många andra, upp och nedgångar men har vi hållit ihop så här länge utan att gå skilda vägar så är det nog inga problem att hålla ihop resten av livet. Det ser jag fram emot jättemycket!
Bröllop står med på listan över saker vi ska hinna med men det känns inte så jättebråttom med tanke på att vi varit förlovade i fem år. Just nu är det ändå ganska fullbokat fram tills sommaren och lite till så vi tar det när tid finnes!🙂



















Bilden är tagen efter vi hade varit på bröllop i somras!


Gårdagens middag då?  Hemmagjord klyftpotatis med timjan, stekta quornfiléer och brunsås. Supersmarrigt!

Jag och Adam har röjt loss med dammsugaren här på morgonen. Han är världens bästa hjälpreda, slänger smutstvätten i tvättkorgen och drar dammsugaren!🙂
Nu känns det någorlunda ordning och reda här. Var kattsand överallt! Här näst efter lunch väntar nog en vilostund för lillemannen. Jag ska fortsätta med lite hemmafix om det inte känns allt för lockande med en vilostund för moi också. Blev inte mycket sömn inatt, hade lite småont i magen och låg väl och grubblade alldeles för mycket antar jag. Adam sov som en stock hela natten som vanligt. Han är så söt, har börjat sova med den stora mjukisvovven nu. Alltid när man kommer in på kvällen för att titta till honom så har han somnat med hunden antingen som kudde, brevid sig eller som fotstöd😉

Ha en skön måndag!
Kram!




Leave a Reply

