Måndag.

Efter dagens besök hos barnmorskan blev jag lite smånervös. Jag började fundera på vad hon sagt om att jag var öppen 3-4 cm och att om det är så att livmodertappen snart är utplånad och värkarna sätter igång så jag ju inne i den aktiva fasen direkt. Vilket innebär att det kommer gå bra mycket fortare än vad det gjorde med Adam. Mest troligt är det så i alla fall. Jag velade länge om hur vi skulle göra, om Nicklas skulle komma hem. Jag bestämde mig för att avvakta lite under dagen. Själva undersökningen resulterade i lite blödningar precis som BM sa att det kunde göra. Den berömda slemproppen har börjat ge med sig också. Förutom det så har jag haft mensvärk och ett tryck bakåt nästan hela dagen men det verkar ha släppt nu. Vi kom i alla fall fram till att Nicklas skulle komma hem ikväll. Det känns bättre att ha honom på plats om det skulle sätta igång. Å så vill jag inte ringa efter honom mitt i natten och att han ska köra bil trött. Istället hoppas jag att både han och jag hinner vila upp oss lite innan det är dags. Han stannar förmodligen till på torsdag vilket känns superbra!

Vagnen kom idag så vi åkte och hämtade ut den efter middagen när Nicklas kommit hem. Han satte ihop den men jag har inte riktigt hunnit kolla alla funktioner än. Den ser riktigt rejäl ut, ska se om jag hinner provköra den lite imorgon!🙂 Adam hann i alla fall provsitta sin sittdel och verkade väldigt nöjd. Den ser skön ut att sitta i och något som jag tycker är superbra är att det är en rejäl sufflett som går att fälla nästan hela vägen ner på sittdelarna så ingen risk för att solen ska störa. Liggdelen såg rätt så mysig ut också, blir nog bra detta!🙂 Lägger upp en bild imorgon på vrålåket! Nu ska jag och Nicklas lägga oss i sängen och kika på ett avsnitt av “Arrested Development”. Jag är supertrött så det blir nog inte ett helt avsnitt!

Natti natti!

Leave a Reply

