Sol, underbara sol!

GOD MORGON!

Vi har blivit duktigt bortskämda med det fina vädret den senaste tiden.. Solen strålar in i köket redan kl 4 på morgonen. Idag är det än så länge klarblå himmel och 22 grader i skuggan och klockan är inte ens 9 än. Vi har förstås varit uppe tidigt även denna morgon, Adam lämnade vi på dagis som vanligt. Även fröknarna har börjat undra om det inte är någon bebis på gång. Nu när Nicklas varit hemma i två dagar så ser de alltid extra pillimariska ut när vi lämnar och hämtar och de ser att jag fortfarande är med. Haha. Vi skickade med Adam en t-shirt idag och så fick han ha på sig nya skorna. Jag är lite rädd att han ska bränna sig i solen, har lämnat en flaska med solskydd på hans hylla men jag vet inte om det är någon som kommer ihåg att smörja in honom när de ska gå ut. Verkar inte som att något annat barn har det på sin hylla. Jag är ju så jäkla petig när det kommer till solskydd, speciellt på små barn. Tycker att det är viktigt att skydda sig mot solen i tidig ålder. Sedan är jag väl inte den bästa själv på att smörja in mig men jag är inte heller någon solpressare, jag brukar ha så svårt att ligga still någon längre stund då jag blir så svettig. Tycker det är nog skönt att sitta i halvskugga och läsa en bra bok.

Igår blev det inte så mycket av att sitta ute i solen och mysa som jag hade tänkt. Jag slumrade till på soffan en stund efter att vi kommit hem och så plötsligt plingade det på dörren. Det var pappa som svängde förbi på en kopp kaffe. Han var ganska snabb på att hälsa på och bara en stund senare så ringde Victor och undrade om han kunde komma förbi. Han fick sig också en kopp kaffe, vi satt ute på baksidan i  närmare en timme men solen gick fort i moln och det blev helt tätt på himlen. V stannade kvar på middag också så det var trevligt. Inte så ofta han har vägarna förbi och själv är jag ju sämst på att hälsa på honom!

Nu när det känns som att jag bara går runt och väntar på bebis så blir jag fort uttråkad. Det riktigt kryper i kroppen om jag sitter still någon längre stund och varje dag som jag inte har några känningar får jag allt svårare att ta det lugnt. Idag ska jag dra med mig Nicklas på en promenad så fort klockan blivit lite mer så att vi kan gå förbi någon affär och fönstershoppa. Blir nog en sväng till Dollarstore bara för att få röra på sig. Det känns som att jag vill hålla igång lite, trots att det nu gör nästan ont att röra på sig. Jag får helt klart känningar när jag rör på mig, sammandragningar förstås men det som är mest besvärligt är att jag får “stötar” i benen. Det är förmodligen bebisens tryck som gör att nerverna kommer i kläm. Så ibland tvärdomnar benet till och så känns det som att benet ska ge vika på grund av “stöten”. Smärtan går att jämföra med den när man vaknar mitt i natten av kramp i vaden. Inte skönt alls. Annars så är det inte så fasligt med gravidkrämpor nu. Jag får vara glad att inte kroppen sväller av värmen. Än så länge har jag även klarat mig från bristningar *ta i trä* men huden på magen är fruktansvärt öm. Värst är det på morgonen när jag vaknar på den sidan jag sovit på. Det blir många “aj, aouch och ojjningar” när jag ska kliva upp från sängen/soffan/fåtöljen etc. Haha.

Jag passade på att ringa F-kassan nu på morgonen också, de hade fått in “Försäkran på Gravidpenningen” så nu är den godkänd och klar. Jag får förhoppningsvis en utbetalning nästa vecka. Såå bra!

Näe hörni, här blir det ingen bebis förlöst. Ut och traska ska vi!
Önskar er alla en fin onsdag!

Leave a Reply

