Bara för idag.

[08:17] GOD MORGON!

Tack och lov att jag sovit bra i natt. Jag kände mig rätt så utvilad när jag klev upp strax efter halv-sju i morse. Nicklas väckare ringde då också så även han var vaken. Vi har följts med Adam till dagis nu när N varit hemma och idag var det jag som väckte honom. Just när vi skulle till att borsta tänderna så tvärhögg det till i magen. En brännande, ilande känsla som även sträckte sig mot ryggslutet också. Nicklas fick ta över tandborstningen och jag gick och lade mig på sängen. I några minuter satt den där onda känslan kvar. Det här var inget i jämförelse med förra veckans förvärkar, det gjorde skitont! Nicklas gick själv med Adam till dagis. När han så hade kommit hem igen så hade det släppt. Jag ligger i sängen och försöker känna efter om det är något mer som lurar men jag tror och hoppas att det är lugnt för om en timme åker N till Umeå och han blir nog borta tills ikväll, därför tänker jag helt enkelt ignorera eventuella känningar under dagen. Visst vore det väl ganska typiskt om det skulle sätta igång när han åkt. Äh, blir det ont igen så får han vända och komma tillbaka. Jag har ju mamma nära till hands också så jag kan ringa om det är nåt. Tänkte att jag ska ta det lugnt idag och sitta ute i solen. Eventuellt ska jag gå en sväng till Handelsträdgården och köpa en fin blomma till altanen. Tog mig själv i kragen igår och städade färdigt där ute så nu är det sommarfint med gardiner och hela faderullan precis som det ska vara!

Känns skönt att vi tagit oss igenom den här veckan snart, när nu Nicklas kommer hem ikväll igen så är det åter igen fritt fram för Pyret att titta ut under de nästkommande 3-4 dagarna! Bara det är lugnt idag! *håller tummarna*

 

Leave a Reply

