Bristningsgränsen nådd.

Nu har jag fått bristningar på magen, i vecka 39+3. Var det verkligen nödvändigt? VA? VA? VA?! Kanske har de varit där längre än vad jag vet om, det är ju inte direkt som att jag ser ner dit men med tanke på hur öm jag varit i huden de senaste dagarna så tror jag att det är de senaste dagarna som huden fått ta extra mycket stryk. Känns verkligen att huden töjts till sin maxgräns och lite till. Senast igår tyckte jag att det såg ut som att jag fått några fördjupningar i huden men jag antog att det var för att jag legat på soffan och fått avtryck från linnet. Men nu kan man se att det är några ränder på båda sidor om naveln. De syns inte så väl eftersom blodådrorna är så pass tydliga just där men det ömmar fortfarande vid beröring så jag kan tänka mig att när man väl fått någon liten så kan det nog bli fler. Bara att ställa in sig på det liksom! Jag hade nog inte förväntat mig det eftersom jag inte fick några när jag väntade Adam men nu när jag även fått bristningar så börjar jag känna mig lite smått less. Det är ju slutspurten nu, kan det inte få räcka nu kan man undra? Just nu så låter jag nog lite ytlig och fixerad vid småsaker men det får man vara så här i slutet! Sedan att jag fått bristningarna på grund av något helt underbart som ligger i min mage och trycker på, det är en helt annan femma!❤

Man kan säga att jag älskar anledningen till att min mage fått bristningar men för den skull så behöver jag inte gilla läget. Inte just nu. Kanske sedan en vacker dag… Men absolut inte idag!

3 dagar kvar till BF.

Photo 2013-05-30 10 09 04

Bristningsmagen i vecka 39+3, 30/5-13

2 thoughts on “Bristningsgränsen nådd.

  1. Hej!

    Jag fick också bristningar sådär en vecka innan förlossningen!
    Jag som trodde jag med skulle slippa. Men bristningarna syns knappt nu, kanske lite. Men jag har inte smort med något speciellt heller. Så det bleker med tiden🙂
    Inte så långt kvar för er!!! spännande!! hoppas ni mår super!

  2. Ja det gör väl det! Tids nog kommer jag inte tänka på det överhuvudtaget. Jag var så himla duktig på att smörja den här gången men jag tror inte att det har någon större betydelse! När huden inte hinner töjas och det tar stopp så känns det ganska självklart att det blir bristningar! Just nu är jag nog lite less bara på all väntan så det här blev droppen. Jag längtar som en tok, vill att bebis ska komma NU!!!😀

Leave a Reply

