Nice dag.

Den här dagen tog en bra vändning. I morse kändes det som att jag var alltför uttråkad och less för att ta mig för någonting alls. Nicklas föreslog att vi skulle ta en promenad så vid 10-tiden gick vi ut.  Det blev förstås en sväng på stan som turligt nog resulterade i ett inköp av en uppblåsbar skötbädd (den vi hade blev punkterad av katterna) på Lekhörnan. Jag har letat efter en billig att beställa efter men inte hittat någon för rätt pris. Idag när jag kom på att fråga på Lekhörna så hade de en kvar på hyllan som kostade 169:- (rätt prisklass) så jag funderade inte länge. Eftersom skötbyrån står i Adams rum så kan det vara smidigt att ha en extra skötbädd i sovrummet nattetid. Sedan är den ju även smidig att ha med när man ska sova borta! Jag hoppas att katterna låter den vara i fred denna gång.

Vi gick förbi Åhléns också, jag hade tänkt köpa en ny body lotion men istället blev det så att jag köpte en flaska med Bio-Oil som sägs vara bra mot bland annat ärr och bristningar så jag tänkte att jag ska börja smörja magen med den nu så får vi se om det kan tänkas lindra lite. Den kan användas i förebyggande syfte och även göra befintliga bristningar mindre framträdande.

Photo 2013-05-31 14 51 42

Efter att ha strosat runt en stund inne på Åhléns gick vi och köpte oss varsin mjukglass och en kaffe. Min morbror kom just förbi när vi satt oss så han tog en fika han också och satte sig hos oss. Vi satt kvar ganska länge och pratade, ända tills solen började steka för mycket. Då gick jag och Nicklas och köpte oss lunch, Grekisk sallad. Det satt fint i kistan en sån här varm dag! Det blev ytterligare två stopp innan vi var hemma igen. Skönt att vara ute och röra på sig i solen. Man får helt enkelt passa på såna här dagar! Det är inte ofta vi unnar oss en lunch ute själva heller så det var mysigt!

När vi kom hem igen så gick jag och satte mig i solen igen. Riktigt nice! Just nu är det 27 grader varmt på skuggsidan. Jag pallade inte sitta ute så länge.

Nu väntar en snabbdusch och sedan är det dags att hämta hem lillemannen. Som jag längtar efter honom! Då äntligen är det HELG!!!😀

 

Leave a Reply

