Magsjuka rond två :/

[04:46]

Ska man skratta eller gråta? Jag och lillasyster somnade för kvällen runt 23:30 och sedan sov vi till 02:00 då det var dags för matning! Lillan var piggelin och ville inte riktigt somna om efter matningen så vi var fortfarande vakna runt 03:30 när helt plötsligt Adam började grina till så jag skyndar mig in till honom och inser att han är på väg att kräkas, igen. Hinner just lyfta upp honom ur sängen och springa ut i hallen innan första kräkset kommer. Sedan kräks han hela vägen in till toan:/

Jag har just svabbat av golven och gjort i ordning “sjukstugan” i vardagsrummet igen. Lilleman verkar ganska pigg för stunden, han sitter och tittar på Teletubbies och lillasyster somnade tack och lov i hårdliften så nu sitter jag mest bara och väntar på vad som ska hända härnäst. Känner mig lite smått illamående själv men jag hoppas att det beror på utebliven sömn och inte magsjukebakterier som härjar runt i magen. Det känns så förbaskat typiskt att det ska hända nu, man kan ju tycka att det borde räckt med helgens sjuka. Jag håller tummar och tår för att jag och lillasyster klarar oss och att det inte kommer något mer. Annars vet jag inte vad jag ska ta mig till.

[05:13]

FAN FAN FAN!! Han kräktes igen och den här gången blev han hysterisk då jag skulle duscha av honom så vi var två stycken som blev hysteriska och grinade en stund inne på toaletten. Jag vill inte det här, inte igen!:/
Stunder som denna förbannar jag den dagen som Nicklas for ifrån oss för att plugga, ja det känns ganska bittert och hopplöst just nu. Även om det inte är Nicklas fel så är det bara den där känslan av att känna sig utelämnad och ensam om vardagstrasslet som får mig att känna mig lite bitter. Vet inte hur många gånger Adam kräkts det här året, eller haft hög feber i flera dagar. Det är inte riktigt rättvist tycker jag. Tur att han så himla duktig och uppe på bena i alla fall. Det är inte ofta han gnäller när han är sjuk det blir bara tvärledsamt en stund just när han kräks och sedan är det bra med den saken. Men det är jobbigt att se honom dålig och det tar så lång tid att återhämta sig från en sån här sjukperiod. För allihopa:/

Leave a Reply

