Fredag.

Så var det äntligen fredagkväll! Nicklas ringde alldeles nyss och sade att han var på väg, han är ju inte hemma än på 2 1/2 timme så jag och Adam ska passa på att fredagsmysa lite. Vi har käkat tacos till middag och Adam åt superbra. Han hade tydligen inte ätit så mycket på dagis idag så det var ju tur att han tog igen det till middagen.

Jag har haft en jättebra fredag trots att den startade lite halvtokigt i morse. Adam sov till 8 så jag gjorde i ordning frukost till honom och passade på att ta den där duschen som jag inte hann med innan. Lillan vaknade just före 9 så då passade jag på att ge henne bröstet innan det var dags att gå till dagis. Hann bli lite kaos innan jag fått på båda kidsen kläderna och bäddat ner lillan i vagnen. Hon var inte överförtjust över att hamna där direkt efter frukost. Det blev lite ledsamt vid lämningen också men som tur är så vet jag ju att det går över fort.
Väl hemma igen var det lillans tur att bli ledsen, hon var hungrig och sedan ville hon inte riktigt komma till ro. Jag som hade planer på att göra undan helgstädningen innan jag skulle få finbesök (Emelie) fick avvakta en lång stund innan jag kunde dra igång dammsugaren. Blev en snabbstädning. Emelie dök upp vid 12-tiden och då sov Alicia fortfarande så vi fick oss en lång pratstund i köket innan hon vaknade och var hungrig. Var himla kul att äntligen få träffa fina E och babbla ikapp lite.

Fort var klockan 14:30 och då åkte Emelie vidare till jobbet. Tog bara en stund så tittade mamma förbi, hon skulle vänta här på skjuts så jag passade på att smita iväg till ICA och handla lite helggotta. Lillan sov när jag for och även när jag kom tillbaka så då hann jag hämta Adam i lugn och ro på dagis. Himla perfekt att mamma dök upp. Nu ska jag se vad Adam vill hitta på och sedan när jag lagt honom ska jag göra i ordning lite go’mackor tills Nicklas dyker upp. Måste ju fira att det äntligen är helg!

Imorgon blir det kalas för Adam!🙂

Ha en skön fredagkväll allesammans! Kram!

Leave a Reply

