Sova, vad är det?

[07:30]

Jag har just ringt till dagis och meddelat att vi blir lite sena idag. Då Adam vaknade kl 03 i natt/i morse och inte ville somna om förrän strax efter kl 06 så kändes det inte riktigt snällt att väcka honom en timme senare för att gå till dagis. Själv har jag nog skrapat ihop kanske 2 1/2 sömn i natt då Lillan var vaken och åt just innan Adam vaknade sedan kunde inte hon heller sova så jag tillbringade morgonen med att amma, springa upp och ner ur sängen för att byta blöjor på båda sömnvägrarna. För att få Adam att stanna kvar i sängen hos mig var jag tvungen att sätta igång datorn så att han kunde ligga och titta på Fåret Shaun. Han blev dessutom hungrig så han hann med en flaska välling och ett par smörgåsrån under de tre timmarna han var vaken.

Jag tror den senaste veckans brist på sömn gjort att jag lagt in någon slags överväxel för att orka med dagen. Jag borde väl försöka sova jag också nu den lilla stunden det är lugnt men istället passar jag på att äta frukost och ta en dusch i lugn och ro. Det känns nästan som att det ger lika mycket, att bara få en lugn stund för sig själv. Jag känner mig inte jättetrött men det kommer väl framåt kvällen. Blir nog  fredagsmys i sängen ikväll =)

Nu vill jag bara att Nicklas ska komma hem, jag längtar så mycket efter honom. Alltid när han kommit hem på fredagkvällarna så infinner sig något slags lugn här hemma som gör att barnen sover mycket bättre, katterna håller sig lugna på kvällen och framför allt så sover jag mycket bättre också. Han fattas verkligen på veckorna! Älskade N❤

Leave a Reply

