Helgen.

Båda barnen sover fortfarande och klockan är 08:50! Nu ångrar jag nästan att jag inte låg kvar i sängen och drog mig en stund :p Klev upp 07:30 och passade på att duscha och äta frukost. Nu sitter jag mest bara och väntar på att någon ska vakna. Haha, så kan det vara! Adam tog nog sovmorgon eftersom han vaknade i natt. Jag tror klockan var 01:30 när han vaknade och var ledsen, jag gick in till honom och såg att blöjan läkt så det var en stor kissfläck i sängen. Lyfte upp honom och bytte på honom och sedan fick han följa med in till mig. Bäddade ner honom på Nicklas sida och sedan försökte jag få honom och lillan att somna. Inte det lättaste. Lillan låg och grymtade till lite då och då o varje gång tittade Adam nästan lite irriterat åt hennes håll. Typ, kan du inte vara tyst så jag kan sova. Haha. Han tog en av Nicklas kuddar och kramade om den och sade “Ä bappa kudde”. Jag tror inte vi somnade förrän klockan var 4.

Det är väldigt varmt ute idag och stundvis molnigt. Jag tänkte att vi skulle försöka ta oss ut en sväng på förmiddagen. Gå till någon lekpark så att Adam får leka av sig innan lunch! Sedan får vi nog eventuellt besök av Lotta under eftermiddagen.

Helgen har varit toppen!

I fredags följde Nicklas med till BVC och sedan passade vi på att handla. På eftermiddagen bäddade vi ner lillan i vagnen och tog en promenad ut till Dollarstore. Då var det jättevarmt o skönt. På tillbakavägen gick vi förbi på dagis och hämtade Adam, tog med alla dagiskläder hem så jag kan tvätta upp allt nu under tiden han ska vara ledig. Vi firade in sommarledigheten med pannkaka, färska jordgubbar och vispgrädde till middag. Och sedan blev det varsin glass till efterrätt🙂

Lördag tillbringade vi förmiddagen på Djurparken med besök på Barnens djurpark där Adam hälsade på getterna med deras killingar, tittade in hos kaninerna, marsvinen och hönorna o tuppen. Han var väldigt fascinerad av hönorna. Vi gick inte svängen runt då vi hade syskonvagnen, den blir nog lite tung i uppförs- och nerförsbackarna. Däremot gick vi till Lyckolandet också efter att vi hade stannat till och fikat lite. Adam testade stora hoppborgen med mig och sedan fick han syn på en karusell med bilar som han absolut ville åka. Vi sade nej eftersom den såg ut att vara i så slitet skick, Adam blev jättesur och ville inte gå vidare. Jag fick lyfta honom skrikandes och sparkandes därifrån. En bit bort fick han syn på några elbilar som han ABSOLUT skulle provköra. Nicklas tyckte att han skulle få testa så han hjälpte honom att komma igång. Tyvärr så nådde han inte riktigt till gaspedalen så det slutade med att N fick skjutsa på honom. Han tyckte det var jätteskoj och ville förstås inte kliva ur bilen när det var färdigt..

Photo 2013-07-01 08 24 47

Photo 2013-07-01 08 25 05

Photo 2013-07-01 08 25 42

Photo 2013-06-29 13 17 07

Efter djurparksbesöket åkte vi hem till pappa och mamma. Farmor var också där, vi åt palt till middag. Tyvärr var Adam på lite tjurigt humör så han vägrade middagen, han hade inte vilat något på hela dagen så det var ju förståeligt. Efterrätten däremot, glass och melon, slukades i en rasande fart.

Igår, söndag, fick vi besök av Nicklas moster som hade vägarna förbi och ville komma och titta på Alicia. Hon hade med sig presenter till båda barnen. Lillan fick ett jättesött set med en rosa tunika med hjärtan på och matchande leggings. Hon fick också en Dinglis-skallra, ett får. Adam fick en bok om Bosse brandbil. Svärfars och faster Nina o farbror Glenn kom också förbi!

En väldigt trevlig helg har vi haft! Nu är det ny vecka och i morgon tror jag att jag och barnen ska åka till pappa och mamma. Passa på att att vara där innan de åker iväg på semester!🙂

Nu ska kidsen få frukost, ha en trevlig måndag! Kram!

Leave a Reply

