Hämta energi över en kopp kaffe.

Efter BVC-besöket ringde jag till farmor och hörde om hon ville ha sällskap, vi var ju lix på språng. Självklart ville hon det så vi tajmade in en fika hos henne, hon hade våfflor kvar sedan igår och goda mackor så det blev fika istället för lunch. Ibland kan man fuska lite! Det är så lugnt och skönt hos henne, jag känner mig så avslappnad och kan koppla bort allt för en stund när jag åker dit. Adam brukar för det mesta vara ganska lugn så det blir inte lika stojigt som när vi är någon annanstans och hälsar på. Det är mysigt att sitta där vi tre (plus lillan i babyskyddet då) och fika och småprata❤
Adam började bli trött efter stund vilket jag hade räknat med. Tänkte att idag ska han i alla fall få sin lunchvila. Somnade direkt vi kom hem! Skönt. Nu sitter jag och smuttar på lite kaffe, lillan sover också så egentligen skulle jag ha varit ner till källaren och hängt tvätt. Det gäller att passa på medans det är lugnt! Men samtidigt är det så skönt att göra ingenting just då och bara njuta av en kopp uppvärmt, ljummet kaffe från gårdagen(?) ;D

Ska ringa och gratta mamma som fyller år idag, hon och pappa är och myser på någon camping just nu. Härligt!

Leave a Reply

