Rolig vecka.

GOD MORGON!

Vi har haft några roliga dagar nu i veckan med besök av både Lotta, Emelie och Morfars. Adam har inte haft tid att sova lunchvilan så han har hållit sig vaken under dagen, varit väldigt trött vid läggdags och därför somnat ganska omgående. Typiskt nog så har han vaknat senare under kvällen/natten och varit ledsen så det har slutat med att han sovit inne hos mig vilket ju är ganska mysigt men eftersom lillan ofta vill sova nära mig så blir det lite svårt att hålla båda nöjda. Adam vill gärna också ligga nära mamma så det har väl inte blivit så jättemycket sömn för min egen del. Adam sover i alla fall gott när han väl somnat, vaknar inte när lillan är vaken och vill ha mat som tur är. Snart är det helg igen och Nicklas är ledig även måndag så förhoppningsvis blir det någon ordning på sömnen när han kommer hem.

Igår var det tänkt att vi skulle på Alicias läkarkontroll klockan 10 men den blev ombokad till idag istället, kl 11 ska vi dit. Då det inte blev att åka till BVC igår så tog vi en promenad ner på stan istället. Jag passade på att handla lite på Coop. Adam ville ha en bil (förstås) från leksaksavdelningen på Coop men jag skyndade förbi hyllan och lyckades få honom på andra tankar. Russin. Haha, vi skulle lix köpa russin så han fick hålla i asken själv. Men alltså vad mycket tjat det är nu. Och sura miner, eller snarare gråtattacker och utbrott. Om det bara vore sura miner så vore det ganska lugnt. Vi kan inte gå någonstans utan att han får syn på något som han vill ha, och han ska verkligen bara ha o ha. Bortskämd unge, jajjemän. Det gäller att vara konsekvent och inte ge efter som förälder. Nej är faktiskt nej.  Man behöver inte heller köpa något varje gång man hittar en fin bil eller bok eller vad det nu är. Han har ju så mycket saker att han ändå inte hinner leka med allt.

Efter lunch kom Emelie och hälsade på. Hon blev underhållen av Adam medans jag kokade kaffe och dukade fram. Då ringde tjejen som skulle lämna av IKEA-beställningen. Hon skulle dyka upp på 45 min. Gott om tid tänkte jag, men som vanligt räcker inte tiden riktigt till. Lillan vaknade och var hungrig så när vi skulle fika så fick Emelie servera sig själv och ge Adam fika. Jag satt vid bordet och ammade och när lillan åt som bäst så plingade det på dörren. Det var paketen som kom. Lillan blev förstås inte så glad över att mamma var tvungen att avbryta matningen.. ja det var lite smått kaotiskt ett tag där. Men kul med besök i alla fall. Emelie stannade ganska länge men till slut var hon tvungen att åka hem då hon skulle iväg på jobbet. När lillan ätit och somnat om så började jag sätta ihop bordet och stolarna som jag beställt till Adams rum. Han ville väldigt gärna hjälpa till så han fick en egen skruvmejsel. Han hämtade delar och höll ordning på skruvar, brickor och pluggar. Sötnosen! Det roligaste var att se vad glad han blev över att han skulle få egna möbler på rummet. Så fort vi var färdiga och jag hade ställt in bordet åt honom så började han duka till bjudning. Han höll till i rummet hela kvällen och ville att jag skulle komma och sitta hos honom och fika. Förmodligen blir det roligare att leka därinne nu.

Photo 2013-07-10 19 19 22

Sängen är inte monterad än, vi måste ändå åka och köpa sängkläder som passar så jag tror vi ska avvakta tills i morgon eller på lördag med att riva upp paketen.

Adam har blivit duktig på att köra sin Blixten McQueen. Vi har haft övningskörning i hallen i veckan och nu har han koll på gasen men han är fortfarande lite osäker på hur man styr och gasar samtidigt. Oftast håller han händerna vid sidan och kollar på bakdäcken medans han gasar, haha. Sen är det ju där det med att “växla” mellan back och framåt. En sak i taget!

Photo 2013-07-09 17 11 35

“This is how i roll”

Leave a Reply

