Första natten i nya sängen.

Idag har vi ställt i ordning den nya sängen i Adams rum. Vi började med att åka till Jysk där vi köpte nytt täcke och kudde till Adams säng.

Alltså utbudet på sängkläder till barnen är minimalt där. Jag förstår mig inte riktigt på storlekarna heller.. Täcket som vi köpte var ett så kallat Juniortäcke i storlek 115×130 cm!? Typ kvadratiskt. Det räcker ju inte till hela sängens längd (den är 170 cm lång) Då är nästa storlek ett vuxentäcke och det blir väl nästan för stort då i stället. Å så var det kudden. Enda storleken är 40×45 cm. Den är också alldeles för liten, fanns i två olika tjocklekar. En som är alldeles för platt och så den vi köpte som är jättefluffig, Adam har en sådan sen förut och den är lite för kort så ofta ligger han brevid kudden på morgonen. Nåja, nu har han ju två såna så då kan man ju lägga dom bredvid varandra.

Köpte även ett Cars påslakanset till Adam och ett lila påslakan till lillasyster med uggletryck. Hon fick även en stor, fluffig mysfilt som man kan lägga ut i soffan eller på golvet som hon kan ligga på. Plus att jag hittade ett set med limefärgade förvaringsbackar som jag tänkte sortera in leksaker i. De är genomskinliga så man ser vad som hamnar i.

Sängen satte vi sedan ihop när vi kom hem. Adam hoppade över lunchvilan även idag så han var med och kikade när vi ställde in sängen och självklart provlåg han den. “Mi säng, Adans säng” sa han ikväll när han skulle sova❤
Påslakanet hade inte hunnit torka så i morgon ska det bäddas och fixas lite. Jag skulle vilja ta en ordentlig städning därinne, behövs dammtorkas och sorteras i leksakshyllan. Om vädret är lika trist i morgon som det är nu så ska jag ta itu med det då.

Nu är klockan 22:15 och jag tror att den lilla mannen vikt in årorna för kvällen och det tog inte sån lång tid då vi kom hem från stugan vid 21. Han har varit uppe och kört bilar, plockat med lego, och hämtat leksaker till sängen. Nicklas var och sade till honom några gånger och jag var också in till honom. Haha, vi blev så fulla i skratt. Han var snabb på att skutta i säng när N sa till honom, men lika fort var han uppe igen. Jag förstår honom helt och hållet, vilken frihetskänsla att slippa spjälsängen och kunna gå upp och ner ur sängen bäst man vill. Ska bli spännande att se om han sover hela natten själv eller om det helt plötsligt står en liten man vid sängkanten i natt🙂

Får fota det färdiga resultatet i morgon!

Leave a Reply

