Betyg godkänd.

Klockan 4 i morse hörde jag rörelse i Adams rum. Det dröjde inte länge innan jag hörde små fotsteg komma trippandes genom hallen. Sovrumsdörren gled upp och in kom en glad Adam med kudden i högsta hugg. Han drog till med ett “HEJJ!!” som väckte N också.  Jag var vaken sedan en stund tillbaka då lillasyster just ätit sitt tidiga morgonmål. N följde med Adam för att kolla blöjan och sedan kom de tillbaka. Jag gjorde plats för Adams kudde i mitten av sängen. Vi delade täcke han och jag. Han låg snällt och bara tittade en lång stund. Lillasyster bökade på en stund innan hon somnade så jag låg också vaken för att vagga henne lite i vaggan. Så småningom sov vi allihopa igen. Skönt att Adam sov i sin säng större delen av natten i alla fall, jag var och tittade till honom flera gånger innan jag gick i säng bara för att se hur mysigt han hade det. Han hade inte sparkat av sig täcket som han brukar utan hade både täcket och snuttefilten på sig. Dessutom låg han raklång. I vanliga fall måste man nästan tända lampan för att reda ut hur han ligger, brukar vara lite huller om buller med fötter som sticker ut genom spjälorna och huvudet vänt mot fotspönnan😉 Men nu finns det verkligen plats till att sträcka ut sig. Hoppas att det kommer funka lika smidigt med läggningen i fortsättningen också!

Leave a Reply

