Fredagskalas.

Jag gillar inte riktigt våran soffa, tyckte den var extremt jobbig att sitta i med gravidmagen. Men ikväll kan jag säga att det kändes riktigt skönt att dimpa ner med rumpan och bara sitta. Den här dagen har det varit full rulle och ganska hög ljudnivå från den näst yngste familjemedlemmen. Under förmiddagen passade jag på att att städa lite, försökte lägga Adam efter lunchen men precis som tidigare dagar så var han inte alls intresserad av att sova. Han stökade på inne i rummet i säkert en och en halv timme. Jag fortsatte med mitt och lät honom hållas tills jag var klar. Tanken var att jag och barnen skulle följa Moa och J på djurparken idag men då vädret varit lite opålitligt så blev det att vi stannade hemma istället. Vid 14-tiden kom både de och även Jon, Linnea och Victor så vi fikade och sedan turades sällskapet om att roa Adam under tiden jag gav lillan mat. Vi käkade middag ute ikväll för att fira fin-Moa lite i förskott, hon fyller nämligen 20 på tisdag! Det var kul att kunna följas ut och käka tillsammans hela syskonskaran med respektive (minus Nicklas), det händer typ aldrig.

Adam var en hejare på att äta pizzasallad. Jag hade beställt pannkaka till honom som vi fick in först. Han åt litegrann av den men när jag sedan fick in min pizza ville han hellre ha av den!

Photo 2013-07-19 17 38 05

Lillan vaknade en stund i slutet och ville komma upp ur babyskyddet. Moa höll i henne medans jag åt färdigt och Victor som satt brevid Adam underhöll honom en stund då vi väntade på maten. Sedan fick Iphonen göra sitt och köra en visning av “Bärgarn” men till sist började det krypa så fruktansvärt benen på grabben. Som tur var alla färdiga då så då kunde vi åka hem till oss igen där vi drack kaffe på maten och gav Moa presenterna. Tack för idag alla fina <3  Jag önskar vi kunde ses lite oftare!

N kommer inte hem förrän på måndagkväll. Han ska jobba i helgen, men då han kommer hem så har han semester i hela två veckor! Yeay!😀

Så nu sitter jag här själv i soffan och njuter av lugnet. Har varit så himla trött nu i flera dagar, ska försöka ta en sovmorgon i morgon om det är möjligt. Å sen får vi se vad dagen har att erbjuda. Ett besök hos min farmor kanske!

Ha en skön fredagkväll allesammans!

Leave a Reply

