Måndag.

[07:40]

GOD MORGON!

Så blev det äntligen måndag! Nicklas kommer hem ikväll, han påbörjar då sin två veckor långa semester. Yeay!
Det har varit några långa dagar nu med både toppar och dalar. Sömn? Vad är det? Jag kan inte minnas när jag sist vaknade någorlunda utvilad.
Sedan Adam fick sin nya säng så har han slutat med vilostunden på dagen, vi gör ett nytt försök varje dag men han har allt för svårt att komma till ro. Tyvärr så brukar det misstajma med matning av lillan, annars hade jag krupit i säng hos honom och legat där tills han somnar som dom gör på dagis. Kvällsrutinerna har också blivit rubbade, han somnar väldigt sent och det är långt efter att vi gjort läggning. Vällingen har han så gott som slutat med, det tar en himla tid innan han druckit upp. Finns så mycket han ska hinna med innan han ska sova så. När sedan jag gått och lagt mig så dröjer det ofta inte så länge innan han kommer smygandes med kudden. Han somnar alltid om direkt hos mig så egentligen gör det väl inte så mycket. Jag tycker det är ganska mysigt men samtidigt så har jag fruktansvärt svårt att sova själv. Lillan kan jag nu lägga ner i vaggan tack och lov utan att hon vaknar, annars skulle det inte funka så bra. Vi får försöka återfå lite rutiner nu när N kommer hem. Då kan ju någon av oss ligga en stund inne hos honom så att han kommer till ro.

Idag skiner äntligen solen, men det är inte speciellt varmt än så länge. Det har nästan känts som höst de senaste dagarna. Jag hoppas verkligen att det blir en fin dag idag. Adam ska få åka med farmor och farfar ut till stugan och vara där under dagen. Det blir nog skoj för honom, vi har inte varit ute så mycket på grund av det dåliga vädret. Jag och Lillan ska följa med Erika en sväng på stan och sedan blir det att fara hem och passa på att städa undan lite.

 

Leave a Reply

