Måndag.

Hej hej!

Nu när det är slut på semestertiderna och vi har återgått till vardagen igen så inser jag hur fullt upp det är hela tiden. Att starta datorn en stund är i princip omöjligt. Idag blev det en liten sovmorgon för oss tre, både Adam och Alicia är snuviga och jag börjar känna av lite halsont så jag antar att förkylningstiderna är ett faktum. Nu när dagis dragit igång igen så känns det oundvikligt. 

Frukosten är bortstökad och lillasyster sover än, Adam sitter och tittar på film. Därav en stunds lugn till att uppdatera här på bloggen, annars ekar det ovanligt tomt med inlägg här. Dagarna är verkligen långa på veckorna, och helgerna försvinner som i ett nafs! Hur kan det vara så egentligen?

Vi har haft en slöar-helg i helgen. Inte ens gått ut utan bara hängt hemma, med undantag för i lördags då jag gick ner på stan en sväng. Köpte en regnjacka till Adam. Ganska skönt med en lugn helg faktiskt. Det var tänkt att vi skulle äta grillat ute i stugan med Nicklas familj, plus morbror med familj. Men då Adam verkade lite hängig i lördags så hoppade vi över det. Nu hoppas jag bara att han slipper mer förkylning så att han kan fara på dagis i morgon. Han har inte haft någon feber än, är egentligen bara snuvig så det ska nog gå bra.

Vi ska gå ut en sväng när lillan ätit, solen skiner idag så det gäller att passa på. Tror vi ska ta en promenad till någon lekpark. Jag fick upp ett ryck igår och sprang på löpbandet. Har längtat efter att komma igång med lite träning och nu när det gått 2 1/2 månad sedan förlossningen så tror jag att jag vågar börja lite smått. Kändes så himla skönt att svetta upp sig lite. Tänker försöka ta mig den tiden på dagarna när Adam är på dagis. Jag får tajma in det när lillan är nymatad och nöjd så kan hon ligga i hårdliften och titta på!🙂

Nu är det en liten kille som vill leka med bilar. Jag får återkomma sedan med lite bilder!
Ha en skön måndag!

Leave a Reply

