Zzzz…

Det är visst inte bara jag som är trött idag…
Adam fick hoppa bums i säng nu när jag hämtat honom från dagis. Han var så trött så jag fick bära honom hela vägen in. Inte på ett halvt-medvetslöst-sovande-barn-sätt utan hysteriskt-trött-barn-sätt. Men så fort jag lagt ner honom i sängen och gett honom tutten så somnade han. Han vaknade 6 i morse så jag förstår att dagen varit lång nu då han inte sover något på dagis längre. Fröken upplyste mig om att han råkat få “vanlig” korv till lunch idag, det var någon som missat att han skulle ha vegetariskt och råkade ge honom fel när han ville ha mer. De upptäckte det ganska snabbt så han hann väl smaka en bit eller så innan han fick rätt. Jag kan inte låta bli att bli lite, bara lite irriterad inombords. Det var ju bra att de berättade det och det är ju ingen kris, herregud nej. Det är mer en princip-sak, rätt ska vara rätt liksom. Tills den dagen Adam är tillräckligt stor att bestämma själv och resonera kring det här med att äta vegetariskt så är han vegetarian. Här hemma är det aldrig någon förvirring kring det eller då vi är borta och hälsar på någon så det är ju typiskt att det ska hända på dagis, jag önskar att jag vore en fluga på väggen ibland. Det funkar inte alltid att tänka “det man inte vet mår man inte dåligt av” men jag försöker.

Annars då? Jag önskar jag hade fler timmar på dygnet varav fler timmar på sömnkontot för just nu är det minimalt av den lyxen. Drömmen är 8 timmars ostörd sömn. Varken mer eller mindre. Då är jag mitt allra bästa trallvänliga, uppriktigt trevliga jag. Jag kommer ständigt på mig själv med att gäspa och försöka fokusera blicken. När någon pratar med mig får jag verkligen försöka anstränga mig för att lyssna och ta in det som sägs. Ofta funderar jag efteråt på vad var det han/hon sa? Inte för att jag inte var intresserad eller inte lyssnade. Systemet stängde ner för att spara energi helt enkelt. Precis som tv:n går jag in i något auto-spar-läge.
Jag glömmer ofta bort var jag lägger saker. N är inte lättretlig men är det något han stör sig på så är det mitt kassa minne. Jag skyller allt på utebliven sömn. Så ni som känner mig, om jag upplevs frånvarande så är det bara för att jag är så jäkla trött just nu. That’s all. Det blir nog bättre med åren…😛

Leave a Reply

