Så mycket sjukt som händer nu.

Det brinner för fullt i en hyreshus-länga en bit bort. Det är en kraftig rökpelare som stiger upp mot himlen därifrån. Jag hoppas brandmännen lyckas släcka elden och att ingen kommit till skada. Alltid när jag hör sirener från utryckningsfordon så får jag en klump i magen. Nicklas hade inte hunnit åka än när det började tjuta i sirenerna annars hade jag direkt ringt och kollat hur långt han hunnit. Jag längtar verkligen tills han är färdig med veckopendlandet. Alltid blir jag lika lättad när han ringer och säger att han är framme på söndagkvällarna. Det händer så fruktansvärt mycket just nu, sjuka grejer..

Idag hittades en skarpladdad handgranat i centrala Umeå. Bombgruppen fick flygas in från Stockholm och sedan spärrades större delen av centrum av så att de kunde spränga den säkert. Hur sjukt är inte det?! Dödsskjutningar och laddade vapen som hittas vid förskolor. Det är nästan så att man undrar om man inte ska ta sitt pick och pack och flytta ut i skogen.

Leave a Reply

