Fredag! :)

Den här veckan har varit väldigt lugn och skön. Jag har skrapat ihop flera nätters sammanhängande sömn då Alicia gått över till att sova hela nätter. Jag får nästan väcka henne på morgonen för att jag tycker det går för långt mellan målen. En kväll åt hon vid 21 och somnade runt 22:30, sov hela natten fram till klockan 8 på morgonen därpå och då hade hon inte ätit något på hela natten. Då vaknade jag själv lite chockad för jag hade råkat sova mig igenom hela natten, annars hade jag nog väckt henne för att se om hon inte var hungrig. Jag är dock inte orolig för hon äter då som hon brukar med skillnaden att det blir längre amningsstunder istället vid färre tillfällen. Inte mig emot, jag njuter av att få sova.

Adam har blivit jätteduktig på att somna på kvällarna, det är inget tjafs alls. Han säger till och med åt mig att gå ut efter en stund. Blir ju lite trångt att ligga båda två i hans säng så när jag har legat hos honom i en kvart eller så får jag gå ut. Ibland så kommer han in till mig på senare men ofta så sover han hela natten i sitt rum. Det funkar bäst de dagarna han varit på dagis, då är han så trött att han somnar direkt.

Vi har inte gjort några större utsvävningar i veckan. Blev en promenad i måndags då Adam var ledig. Jag tog vagnen och så promenerade vi bort till Dollarstore. Köpte oss en glass där och gick förbi flottarminnet på tillbakavägen där Adam ville titta på stenarna. Sedan gick vi också förbi lekplatsen innan det var dags att gå hem och laga middag.

I onsdagskväll kom Erika, min kusin, och hälsade på. Adam kvällade extremt tidigt då så han sov djupt när hon kom vid halvsju. Jag hade gjort en äppelpaj så vi fikade och pratade bort några timmar bara så där. Kul med sällskap på kvällen, jag brukar ändå bara fastna vid tv:n om jag inte har något tråkigt måste att göra.

Detsamma kände jag idag när pappa och Victor tittade förbi en sväng. Passade perfekt att surra bort en stund över en kopp kaffe och lite äppelpaj. Dom hann inte träffa Adam för han hade just somnat när dom kom. Men lillan vaknade efter en stund och var på go’humör som vanligt.

Här är lite bilder från veckan som gått…

Photo 2013-08-19 15 25 48

Photo 2013-08-19 15 26 10

Photo 2013-08-20 09 27 41

Igår, torsdag, gick jag på en långpromenad med lillan i vagnen efter att vi lämnat Adam på dagis. Blev en vända in på stan också där jag fyndade en fleeceoverall och en täckjacka till Alicia som hon förhoppningsvis hinner ha användning av i höst.

Photo 2013-08-22 08 19 17

Syskonkärlek❤
Adam tar alltid till sin allra ljusaste stämma när han pratar om eller med lillasyster.

Leave a Reply

