Babymassage start.

Jag har just hunnit hem från babymassagen och ätit lunch och snart ska Adam hämtas på dagis. Det känns kul att ha något inplanerat de närmsta veckorna som jag ska göra med Alicia. Vi var fem mammor och en pappa på dagens massage som var första tillfället. Alla bebisar är födda i juni så Alicia var äldst av dom där. Hon låg och tittade på de andra hela tiden och gick igång på alla ljud hon hörde så hon låg och babblade och bubblade med munnen mest hela tiden. Den här gången masserades ben och fötter, Alicia var lugn ända tills vi var färdiga med massagen då blev hon hungrig så jag fick “plocka fram maten”. Något jag inte är så van vid, att amma offentligt. Men nöden har ingen lag, det gick suveränt. Det var fler som blev hungriga också så vi satt kvar en lång stund efter att massagen var färdig och pratade om ditten och datten medans vi ammade. Jag var inte ensam om att använda amningsnapp heller. Jag gick därifrån med en positiv känsla, det känns bra att komma ut och träffa lite nytt folk. Jag får många gånger försöka pusha mig själv att inte vara så feg och tystlåten hela tiden. Jag har inte det där spontana jag-kan-prata-med-alla-sättet men ju mer man tar för sig desto mer vågar man ju.

Leave a Reply

