Torsdag.

Hej hej!

Jag har hunnit med lite städning här på eftermiddagen medans ungarna kappsovit! Ibland blir det så där tvärlugnt och jag blir nästan paff över hur tyst det faktiskt är då här hemma. Som tur var så fick jag upp ett städryck just idag för det behövdes.
Lillan somnade i vagnen under tiden vi hämtade Adam på dagis så hon fick ligga kvar och vila i den i hallen. Adam fikade mellis och sedan somnade han på direkten så jag har haft tid att plocka undan, tvätta och till och med dammsuga. Inte ens det kunde väcka de små tröttbäsarna. Jag trodde i alla fall att Alicia skulle vakna när mamma/mormor kom förbi och plingade på dörren men icket. Skura golven och städa toan sparar jag till ikväll när det är lugnt igen. Nu börjar det ändå bli dags för väckning snart så att Adam sover ikväll också.

Han hade visst varit jättetrött på dagis idag. Det märktes inte när jag hämtade honom, då var det full fart. Han låtsades att han var en tiger😉

Alicia är nog trött efter dagens föräldragruppsträff. Det tar på krafterna att vara och flänga med mamma dagarna i ända. Det har verkligen varit full fart i veckan, djurparksbesök i måndags, vaccination i tisdags och så babymassage och fika hos farmor igår. Men det är kul när veckan går fort och man känner att man fått något gjort samtidigt som man haft kul.
Jag har till och med hunnit förbereda kvällens middag, pannkakssmeten står redo på köksbänken. Det får bli ugnspannkaka så sköter det sig självt. Sedan får vi se om vi hinner ut en sväng efter middagen.
Det är jättefint väder, skulle nog inte skada med en promenad då jag kört bilen hela veckan för att spara tid.

Efter en fullspäckad vecka är det alltså dags att varva ner igen, försöka bromsa in lite och ha en skön helg! Jag gillar torsdagarna. Det blir lite som att jag smygstartar helgen då jag hämtat Adam på dagis på torsdagarna. Ju mer jag tänker på att varva ner desto tröttare känner jag mig. Skulle faktiskt kunna lägga mig och sova för kvällen redan nu känns det som, haha. Mest längtar jag förstås efter att det ska bli fredagkväll så jag kan få en efterlängtad kram av min stora kramkille ♥ när han kommer hem.

Leave a Reply

