Tisdag. Babycafé

Lillan och jag hann med ett besök på familjecentralen idag. Vi tajmade in det så vi hann vara med på sångstunden vid 10 och sedan kom en mamma från föräldragruppen med sin lilla tjej som är tre veckor yngre än Alicia så vi köpte oss fika och satt och pratade en stund efteråt. Väldigt trevliga tjejer!🙂

Alicia somnade i min famn men vaknade just när jag hade tänkt fara så jag fick tanka i henne lite mamma-mat först innan vi åkte förbi ICA för att handla lite nödvändigheter.  Sedan har vi inte hunnit med så mycket mer än att hämta hem Adam, fika mellis och lägga i säng honom. Han var väldigt trött. Vi hade en tuff natt nämligen. Jag vaknade med magont i samma veva som Adam kom insläntrandes vid 01-snåret. Han låg vaken länge, länge och vred på sig. Sparkade lite på mig och småpratade sig till sömns. Jag kunde inte somna om förrän Alicia hade ätit strax före 04:30, då hade det äntligen gått över i magen. Fy vad trött jag var då väckaren ringde i morse men det var bara att hoppa in i duschen och piggna till. Jag hoppas på bättre sömn i kväll. Förhoppningsvis kan vi gå och lägga oss lite tidigare jag och Alicia.

Adam ska jag väcka nu, det blir föresten morotsbiffar till middag (recept finns i inlägget nedanför)! Smarrigt!🙂

Leave a Reply

