Vintertid.

Så har vi gått över till vintertid igen och direkt märks det då det börjar skymma redan vid 15-tiden på eftermiddagen.

Erika var här i går kväll och som vanligt så satt vi uppe och nattsuddade tills klockan passerat ett. Det var med stor glädje jag insåg att jag skulle “tjäna” igen en timme under natten. Dessutom hade Adam lite sömn att ta igen så han kom inte in till mig förrän efter 7 i morse och så låg vi kvar i sängen i en halvtimme.

Vi hade myslördag i går kväll och åt fruktsallad, chokladpudding och vispgrädde när Erika kom. Adam var jätteduktig och hoppade i säng i vanlig tid. Alicia var sitt vanliga glada, lugna jag så jag fick den där “vuxentiden” jag kände att jag behövde.

Idag plockade jag fram syskonvagnen som stått undanställd i garaget hela hösten. Adam blev överförtjust när han hörde att han också skulle få åka vagn. Han är ju så van att åka ståbräda varje gång vi ska iväg någonstans. Det börjar bli ganska kyligt ute så det gäller att vara ordentligt klädd. Vi har ingen åkpåse till Adam men jag tror inte att det kommer att behövas det lilla han åker vagn nu för tiden.  Alicia har två stycken fina manchester-påsar med ullfodring. Den ena som mamma lämnat här är lite mindre och den passar perfekt i liggkorgen till syskonvagnen. Den andra hade Nicklas och Nina när dem var små och den har vi i Emmaljungan. Eventuellt så blir det att köpa ett par nya täckbyxor till Adam som han kan ha till täckjackan som farmor köpte åt honom på second hand förra året, Den ena overallen jag köpte förra vintern passar nog i år också så då har han två uppsättningar med ytterkläder. Jag har funderat på ett underställ i merinoull åt honom, såg några fina på Lindex tidigare i höst men risken är väl att dem är slutsålda nu! Ska ta en promenad ner på stan i morgon eller på tisdag och kolla upp det!

Annars är vi nog ganska rustade för ännu en vinter! Känns som att den här hösten har gått så himla fort. Snart är november här och fort blir det jul. Jag måste börja planera julklappsinköpen!🙂

Leave a Reply

