Kort hår med lugg.

Photo 2013-11-04 11 44 08

Den uppklippta pagen är borta, håret är mer jämnlångt nu både fram och bak. Lite uppklippt för volymens skull och så fram till blev det en stor fyllig lugg som inte delar på sig, lägger sig på sniskan eller upplevs stripig.

Jag gillar att jag har en frisyr när jag vaknar på morgonen som inte tar alltför lång tid att fixa. Visst kan mitt hår fortfarande se ut som ett kråkbo när jag vaknar på morgonen men fort är det åtgärdat med lite vatten och en kam för nu kan jag ju kamma ut håret, hallelujah! Det är ju lite trixigt med en lugg, den växer ju ut ganska fort. Det kostar en hundring att toppa den och går ju på två minuter, typ, så om jag trivs med den får jag boka en tid för toppning när den börjar kännas lång eller så får jag ta lite hemma med saxen.

Det jag ska göra nu är att bleka utväxten och färga håret med en brun hårfärg som enligt frisörskan ska bli lite ljusare när jag väl färgat den. Ska se när jag orkar göra det någon kväll. Får nog ta två färgkvällar för risken är ju att lillan vaknar mitt i. Hur som helst är jag nöjd! Det är alltid kul med lite förnyelse!

Leave a Reply

