Mammapiff.

GOD MORGON!

Jag sitter och väntar på att få skölja ur mitt hår som jag färgat nu på morgonen. När jag öppnade färgningstuben så var så var färgen orange. Jag fruktade förstås det värsta, vem vill gå runt och se ut som en pumpa när halloween passerat? *fniss*

Verkningstiden är i alla fall strax över och håret har fått en mörkare, brun, guldig ton. Det är svårt att veta det färdiga resultatet innan. Färgen rekommenderade frisören. Blekningen köpte jag på Coop, brukar alltid köpa Mood, den är effektiv men sliter förstås ganska mycket på håret. Det där med att bleka utväxten kan vara lite klurigt. Jag passade på igår kväll när båda barnen sov. Dock så vaknade Alicia när jag hade 10 min kvar på verkningstiden så jag fick stresskölja ur det när det var färdigt. Svårt att tajma in såna här saker. Enda säkra sättet är väl att göra det mitt i natten!😉

Nu ska jag gå och skölja ur, får återkomma med resultat sedan. Om det lyckas…😀

Leave a Reply

