Måndag.

God morgon!

Idag är det tröttmössan på för den här mamman. Inte en enda “sovmorgon” har det blivit den här helgen, eller veckan, eller helgen som var innan… (sovmorgon nu för tiden är att få sova lite längre än till 7 i alla fall) 
Då Alicia varit ovanligt pigg på kvällarna så har det blivit omöjligt att gå och lägga sig tidigare för att ta igen lite sömn. Hon somnar kring midnatt och så hinner jag sova kanske 4-5 timmar innan Adam kommer in till mig. Han somnar oftast inte om:/

I morse var inget undantag. Jag tror klockan var runt 5 när Adam kom intrippandes och tyckte att vi skulle kliva upp. Alicia vaknade också då så hon åt och somnade om men att få somna själv efter det var helt omöjligt. Adam som lagt sig i sängen under tiden jag matade Alicia var fortfarande klarvaken så det var bara att kliva upp och göra frukost. Jag FATTAR INTE hur han orkar. Han har varit uppe längre än vad han brukar nu under helgen, igår ville han inte sova något under dagen vilket resulterade i en stundvis väldigt bångstyrig och trött liten kille. Men vi har haft en väldigt lyxig helg, tre dagar i rad har vi blivit bjudna på middag hos svärfars. Så jag har inte lagat någon mat alls nu under helgen och vi har haft trevligt sällskap. Såna här gånger när Nicklas är borta längre än en vecka så vill jag bara att dagarna ska gå fort. Och det har de sannerligen gjort, nu är det i alla fall bara sex dagar kvar tills han kommer hem. Jag ska passa på att vila lite på soffan nu innan Alicia vaknar. Adam fick frukost framför tv:n idag. När man är trött får man ta till lite småknep för att få några minuters lugn och ro🙂

Leave a Reply

