Tisdag – BVC och Babycafé

Sist jag var till BVC för att väga och mäta lillan var i början av september då hon fick 3-månaders vaccinationen. Idag hade vi tid över så då passade vi på att gå en sväng dit.

Alicia är nu ganska exakt 5 1/2 månad och väger 7030 gr (+955 gr). Hon är 64 (+2,5) cm lång och har en huvudomkrets på 43 cm.

Jag passade på att fråga lite om hennes torra hy, hon har fått några små röda fläckar både på armar och mage. Men jag vet ju att det var samma sak med Adam, det är den torra, kyliga luften som gör det. Så vi fortsätter att smörja lite extra och så tänka på att inte bada henne lika ofta nu under vintern. Bättre att rengöra med en våt, varm handduk där hon blir sölig!🙂

Alicia var väldigt allvarsam när vi var inne hos sköterskan. Hon tittade storögt på henne och undrade vad sjuttsingen som skulle hända härnäst. Det märks allt mer att hon håller på att komma i den där åldern när hon vill hålla koll på vars mamma är. Så länge hon hör mig och framför allt ser mig så går det bra. Men hon vill gärna veta att jag är i närheten. När vi var färdiga med vägningen så gick vi till caféet där jag köpte mig en kopp kaffe. Det var ganska lugnt idag, några kända ansikten. Snälla Viveka som jobbar där tog med sig Alicia och satte sig med henne på golvet. Alicia satt upp själv med bara Vivekas ben som stöd. Vi stannade en stund och pratade tills jag insåg att jag lyckats slarva bort Alicias tutte. Den var bara borta och jag vet att jag hade med mig den in.. Bäst att ta det säkra före det osäkra så jag bestämde mig för att börja gå hemåt. Tog ju vagnen idag då det var så fint väder. Alicia blev lite småsur på mig då hon inte fick någon tutte men som tur var så glömde hon bort det och somnade gullungen. Med en något ihopsnörpt mun. Haha.

Photo 2013-11-12 11 58 32

Nu är det knappt en timme kvar innan vi ska gå och hämta Adam. Jag har just ätit lite rester till lunch. Ska se om lillan vill vakna och äta lite också. Dagarna går så grymt fort när vi har något inplanerat på morgonen, men hellre gör jag något sådant än fastnar med städ och tvätt hemma. Det är roligt att Alicia får träffa lite andra småttingar också!

 

Leave a Reply

