Bananpannkaka.

Jag stekte bananpannkaka till frukost i morse så det luktade väldigt gott när jag kom hem nyss. Det var första gången jag testade det och då det gapade lite halvtomt i kylen så blev det en kanonbra lösning. Adam åt nästan en hel själv med smör på. Personligen tyckte jag den blev lite för söt (kunde ju ha tagit lite salt i så här i efterhand) och så fick den ett lite “svampigt” tuggmotstånd. Men det kanske beror mycket på hur pass mogen bananen är? Jag tog två små KRAV-bananer. Helt okej frukost/mellis i alla fall.

Denna bananpannkaka kan nog varieras i det oändliga. Men till den enklaste varianten behövs bara en mogen banan och två ägg, gärna ekologiska. Mosa ihop bananen, tillsätt äggen och vispa ihop till en smet. Det blir två stycken pannkakor av smeten, stek i en klick smör och servera med valfritt tillbehör. Kan tänka mig att det skulle vara gott med färska bär, typ blåbär och grädde..eller nutella. Mmmm.

Tyvärr har jag inga fotobevis eftersom vi var för glupska! Men googla “bananpannkaka” så kan jag lova ni blir sugna på att testa!🙂

Leave a Reply

