Kan inte sova.

Här kommer ett tidigt godmorgon från mig! [04:45]
Jag ger upp försöken till att sova för denna natt (tror knappt jag somnade för natten överhuvudtaget). Det blev nog alldeles för sent till att börja med. Jag tittade på “Så mycket bättre”när Adam äntligen knoppat in och egentligen skulle jag väl ha gått och lagt mig efter det men lillan var pigg och glad så det blev så att jag plockade undan leksaker, diskade och torkade golven som jag inte hann tidigare i veckan. Hämtade upp lite julsaker från källaren och vips var det midnatt och klockan var närmare ett innan jag släckte lampan. Jag har sovit så oroligt och varit vaken nästan hela tiden så ingen idé att ligga och vrida och vända sig. Har fikat lite, tänkte passa på att stryka julgardinerna och sätta upp dem i köket nu när det är lugnt så kan vi julpynta lite när Adam vaknat. Bara för att det är så skoj!🙂

Jag gick föresten på stan en sväng igår (lördag) med Adam och Alicia. Packade ner dem i syskonvagnen. Blev en vända på Lindex för att spana på barnavdelningen. Adam skulle behövt ett par täckbyxor i större storlek och jag hade fått nya rabattkuponger som kom så lägligt nu. Hans nuvarande täckisar håller på att vara korta i benen, är ju förra årets i st.86 så det är inte så underligt. Han har ju en sån fin täckjacka som farmor Karin köpte åt honom förra året. Den verkar varm och skön så det skulle vara bra om han kunde använda den som extra uppsättning till dagis. Hur som helst så blev det inga täckbyxor, jag var och klämde och kände lite men tyckte inte dem kändes lika stadiga och tåliga som dem jag köpte förra året.

Just vid ingången hängde det ett rea-ställ med overaller som var nedsatta med halva priset. Dem kändes däremot lite tåligare och hade förstärkningar både på rumpan och knäna. Jag blev nästan sugen på att slå till, det är nästan så att Adam skulle haft en ny overall också. Han har även förra årets där också i st.92 och fastän han kan ha den så upplever jag den lite trång över axlarna just när man ska ta på inneroverallen. Jag tror dock inte att han tycker den är trång, den är bara lite konstig i modellen. 

Det här är overallen som var på rea…

Jag tyckte den kändes ganska stadig. Det står att det är en vattenavstötande vinteroverall med invändigt foder samt fleecefoder vid haka och nacke så om han har fleecestället under borde han ju klara sig ganska långt med denna variant.. Jag kunde inte bestämma mig men så här i efterhand ångrar jag nästan att jag inte köpte den. Jag tänker att det kan vara vettigare att köpa en rejälare overall nästa år när jag ska börja jobba igen och han kommer att vara på dagis mer timmar. Som det är nu så är det ju bara tre dagar i veckan och visst är vi ju ute hemma också, när det inte är alldeles för kallt. Men det känns som att han skulle klara sig bra med denna. 

Ordinare pris är 599:- och nu kostar den alltså 299.50:- så det är ju helt klart ett bra pris. Jag tycker Lindex barnkläder brukar hålla bra så jag undrar om jag inte måste gå in där på måndag och köpa den. Om den finns kvar.

Nästa år ska jag köpa en Didrikson-overall till Adam. Älskar jackorna jag har och barnoverallerna fick bäst i test senast i september i år så nästa år blir det en sådan. Punkt slut. 

 

Leave a Reply

