Sleepmode.

Det är alltså söndag idag. Jag har noll koll på dagar och datum just nu, vet bara att vi är någonstans mitt i jul- och nyårsfirande. Jag tycker vi borde ha sovit ikapp lite förlorad sömn under den här ledigheten men ändå så känner man sig konstant gäspig. Julhelgen den var ju fort överstökad. Adam och Alicia fick en hel hop med fina julklappar. Många bra-o-ha-grejer och kläder. Men även en hel del leksaker såsom två stycken (!) bilgarage, massa bilar, en mysig dino-morgonrock med tillhörande dino-fötter. Adam går runt och gör monsterljud med den på sig. Alicia fick jättefina kläder, en fin Harry Haj-bok och lite annat smått och gott. Själv fick jag också massor av fina klappar fastän jag inte gett några själv nästan. Julklappsslanten som jag fick har jag redan lagt på en beställning från Ellos mellandagsrea. Nya köksgardiner, ett överkast till sängen och några kuddöverdrag. Det var galet billigt. 30% på reapriset. Fyndade ett par vinterskor till Adam också som förhoppningsvis dyker upp med posten till veckan.

Vi har hunnit med några fikabesök i dagarna. Igår fick vi finbesök av en liten grabb som är tre veckor yngre än Alicia. Å just nu är Nicklas kusin och moster här på besök. Det är kul att träffa alla som är hemma men samtidigt har det varit några intensiva dagar. Jag och Adam tog en promenad efter lunchen idag och mötte upp Lotta på stan. Kände ett stort behov av att röra på mig efter all god julmat! Å få i sig lite frisk luft! Adam promenixade ner för backen sedan hoppade han upp i vagnen för det var så halkigt! Det mesta av snön som kom just före julafton har töat bort. Nu är det bara ett tjockt lager is kvar. Mig gör det absolut ingenting. Jag längtar efter vår och ljusare tider igen!

Imorgon ska jag handla lite gott till nyårsaftonen som ska spenderas här hemma. Nicklas jobbar så det blir jag och barnen och fina Lotta. Känns hur bra som helst. Vi ska käka tre rätters och bara mysa! Apropå mat så är det dags att göra middag snart, får räcka så här för denna gång.

Önskar er alla en trevlig fortsättning på julfirandet!

Leave a Reply

