Lite ljus i vintermörkret och kylan..

Under några minuter i morse strålade solen in i köket så där skönt, innan den slukades av den kalla, gråa vinterhimlen. Temperaturen håller sig kring -25 (-30 c i morse) och jag längtar så efter att få ha solen framme lite längre. Jag är ingen vintermänniska, jag gillar snö i lagom mängd. Jag tycker det räcker med -15 c kallt och jag älskar när våren knackar på och det börjar droppa från taken. Då vaknar allt till liv igen och man får sån energi! Det är två kalla månader framför oss nu innan det vänder igen. Men fort är det gjort!🙂

Photo 2014-01-15 10 01 43

 

Ungarna såg ut som två små eskimåer i morse när det var dags att gå till dagis. Adam hade en stor halsduk virad runt hals och haka och lillan fick nöja sig med att titta ut ur vagnen genom en liten glugg på sidan. Jag hängde en stor, fluffig filt utanpå suffletten så att det inte skulle kyla så mycket i ansiktet på henne. Hon var helnöjd. Höll till och med på att somna. Nu när jag bytt till sittdelen så blir hon ibland lite frustrerad då hon vill sitta upp men kanar ner. Men idag gick det utan problem, blev nog väldigt mysigt att sitta som i en koja, eller igloo😉

Jag ringde till BVC och meddelade att vi inte skulle komma till träffen idag då jag inte vill chansa på om bilen startar på vägen hem. Kände inte heller för att bylta på oss och promenera dit bort så det får bli en hemmadag idag också.

Leave a Reply

