Kvällspyssel – Vimplar

GOD MORGON!
Trött mamma här. Jag hade tänkt gå och lägga mig tidigt i går kväll men någonstans halvvägs till sängen fick jag upp ett ryck och plockade fram lite fina papper som jag köpt på mig.
Det slutade med att jag satt uppe till midnatt och knåpade ihop vimplar som jag ska sätta ihop och hänga upp idag.

Photo 2014-02-10 22 14 42

Photo 2014-02-10 22 18 43

Photo 2014-02-11 00 06 05

Om man som jag inte riktigt har tålamodet för större projekt som att dra fram symaskinen och sy i tyg så är dessa vimplar i papper perfekta att göra. Det mönstrade trycket med ugglor (köpt på Coop) och prickar är presentpapper. Det färgade pappret har jag köpt på Åhléns, det är lite styvare än presentpappret. Jag föll förstås för ugglorna och tänkte att de skulle gå bra mot Adams turkosa gardiner. Han har ju gröna tapeter på rummet men jag är ju en sucker för knalliga färger. Jag tycker verkligen det livar upp och då vi är riktigt dåliga på att sätta upp tavlor, trots att vi har flera liggandes, så tror jag det blir fint med denna vimpelslinga på väggen.

Det tar sin lilla tid att klippa ut alla bitar. Jag klippte ut en mall i kartong (8×10 cm), sedan dubbelvikte jag pappret man ska klippa ur så får man en dubbelsidig vimpel på en gång. Limstift när nog de bästa när allt ska sättas ihop men jag hade bara RX-lim och det funkade också även om det blev lite pillrigare.

Leave a Reply

